Senaste nytt

Fredagstråden™

I denna fredag har jag spenderat min tid för översättning av broschyrer till kinesiska, vilket inte är det lättaste för mig som inte har kinesiska som modersmål. Det gick åt en hel del té kan jag säga, hela två kannor té.

Trevlig helg!

Rätt lugn dag idag, men imorgon blir det en heldag med jobb i Kalix. Avfärd 07:30, gäääsp...

Har idag passat på att växla in lite Amex MR-poäng till BAEC-Avios med 30% i bonus, som ju gäller fram t o m 31/10.
Drog även iväg några Club Carlson-poäng, även det till BAEC-Avios med 25% i bonus, vilket gäller t o m 15/10.
Har lite inrikes i USA att boka, så jag boostade kontot med precis det jag behöver för detta ändamål.

Nu blir det att förbereda lite inför imorgon och sedan packa ihop för idag.
Trevlig helg!

Helt galen vecka. Kvar på kontoret till midnatt tre kvällar. Riktigt skönt att det är fredag och jag tänkte gå hem i tid (säger jag och inser att klockan är halv 6 redan).

I helgen skall bl.a. lite planering göras inför vinterns OZ/NZ-resa. :)

Trevlig helg!

Middag i svärfars stuga på polcirkeln i Finland... Fläskstek, potatisgratäng och en Karjala, olut. Mums! Nu blir det sauna...

Jag hittade tråden med koder för poäng på IHG.
Funderar på att ta ett par nätter på Holiday Inn Express i Peking.
Den där lilla rackarns rutan med Corporate ID är jag ju sugen på att få utnyttjat också... ;-)

Sen blev det fotosession i solen med alla höstfärger.

Nu snart en vända i verkstan vid drejskivan.

Har haft en liknande vecka som David! Men ikväll tänkte jag försöka se matchen från Friends på nåt vis, i värsta fall får det bli Radiosporten. Jag är egentligen inte alls överdrivet fotbollsintresserad (vilket är aningen ironiskt när man bor i Manchester just...) men som utlandssvensk blir det något speciellt ändå. SÅ heja Sverige! :)

Någon som har input på hur man via internet kan kolla VM-kval från Rom? Är på tur med min son och vill slippa radio alternativt tafflig liverapportering från Aftonbladet.

Hälsningar från Rom +21 och sol.....tog ett dopp i eftermiddags!

Tock

Toppen