Senaste nytt

Fredagstråden™

Rarotonga, Rangoon, Fiji m m är ju inte speciellt exotiska resmål för BC.se:are. Men tror att dagens resmål är något mera "exotiskt":D

Har 19 900 p Scandic-poäng som måste brännas före nyår och då vill man optimera, dvs få ut två nätter. Så valet föll på Scandic Klarälven i Karlstad denna gång. Och, för en fd fanatiskt, numera enbart passionerad längdåkare är 10 mil enkel resa för att få testa skidtunneln i Torsby ingenting:D Dessutom ligger anläggningen granne med den, som det verkar, inte så trafikerade flygplasten i Torsby.

Vad kan sägas om Scandic Klarälven? Är ett av Scandics väghotell, så det ligger inte helt centralt. Bodde här för tre år sedan men nu har rummen renoverats och vårt familjerum är riktigt fräscht. I övrigt typisk Scandic standard. För familjer med barn som är "vattendjur" är nog detta första valet med tanke på att det finns en mindre swimmingpool, ca 130-140 cm djup, med sköna vilstolar där man kan hålla uppsikt över barn som inte är 100% simkunniga, men som ändå håller sig flytande för det mesta:D

Visa bifogad bild 18149 Visa bifogad bild 18150

Men visst kan väl Scandic Klarälven räknas som centralt. T o m så att du simmar in till centrum på 10 minuter :)
Och om du missade det. Bara någon minuts promenad från hotellet finns en trevlig liten sandstrand inklämd, passar också bra för barn då det inte är speciellt djupt vatten där.

Men visst kan väl Scandic Klarälven räknas som centralt. T o m så att du simmar in till centrum på 10 minuter :)
Och om du missade det. Bara någon minuts promenad från hotellet finns en trevlig liten sandstrand inklämd, passar också bra för barn då det inte är speciellt djupt vatten där.

Sant, det är ju inte så off. Såg faktiskt folk som badade i älven och var nästan mitt i älvfåran så jag misstänker att det inte är bråddjup där. Vi lyckades aldrig prommenera ut till den lilla halvön som ligger 1 min från hotellet, men det får bli nästa gång:D F.ö. tror jag att jag kan rekommendera Karlstad som utflyktsmål för en week-end utflykt oavsett årstid om man vill besöka en medelstor svensk stad som ar ett hyfsat utbud av aktiviteter och utflyktsmål.

Last edited:
Nästan så man kan gå tvärs över älven utan att få skallen under vattnet. Beror lite på var man väljer att ta sin promenad.

Synd bara att Scandichotellet inte gör lite mera. Man har ju bl a stans överlägset bäst placerade uteservering.

Andra veckan börjar ta slut på min semester och tre kvar. Nu på väg till Korfu och hem imorgon bitti igen. Det blir skoj att följa bakom kulisserna, delta briefing före avgång, komma till plan tillsammans med besättning...

Önskar till er alla en trevlig fortsättning på kvällen.

Det är en så kallad brücketag i Tyskland idag, så allt går på mindre än halvfart -skönt. Inväntar nästa vecka då Swiss Businessclass och jag ska mötas för första gången!

Toppen