Senaste nytt

Fredagstråden™

Hmmm, trots 50-100 ben i inrikes och intra-Europa i economy, verkar sonen på 6,5 år har drabbats av first-class syndrome när det gäller long-haul efter vårens resa till NYC med BA i F. Fick frågan idag: "Pappa, när vi ska till Hong Kong i vår, flyger vi också med ett lyxigt flygplan då?"

Hmm, fick förklara för honom att flyga första klass är något som de flesta vuxna aldrig får göra. Men sa att pappa kan bistå med lite kunskap om hur man gör:p Varvid det kom en menande blick från mamma:D

Slappar efter en trevlig dag som innehållit mycket BC.se. Väldigt varmt här idag dock. Blickar fram emot en liten tripp till London i början av veckan för möten. :)

Hmmm, trots 50-100 ben i inrikes och intra-Europa i economy, verkar sonen på 6,5 år har drabbats av first-class syndrome när det gäller long-haul efter vårens resa till NYC med BA i F. Fick frågan idag: "Pappa, när vi ska till Hong Kong i vår, flyger vi också med ett lyxigt flygplan då?"

Hmm, fick förklara för honom att flyga första klass är något som de flesta vuxna aldrig får göra. Men sa att pappa kan bistå med lite kunskap om hur man gör:p Varvid det kom en menande blick från mamma:D

Får mig att tänka på en 10-årig kille som satt i F FRA-EZE. Han kan omöjligt ha uppskattat all plats han hade för han var inte stor. Han ville inte ha något av maten, så pursern fixade lite frukt som han också dissade. Sedan somnade han och sov i princip tills vi landade.

Ärligt talat, hade det inte varit smartare att sätta killen i C?

Hsh, tillbaka on topic: Fredagn avnjöts i EZE. Jag var ute och promenerade en del för att se mig om och jag måste säga att jag är imponerad av EZE. Det kan nog bli ett resmål som måste besökas och utforskas lite närmare i framtiden.

För att fortsätta på temat, idag frågade sonen på hemvägen från stranden: "Vilka lounger ska vi gå in i när vi åker till Hong Kong?"
Pappa svara: "Inga, pappa åker före":(

Har inte med fredag att göra, men finns inte någon annan direkt lämplig tråd. Checkade in på GOT-CPH imorgon och möts av det fina meddelandet att den trafikeras av en ATR72 och att jag fint tilldelats en ledig plats på den enda(!) raden i ekonomi. Det har aldrig hänt mig förr att planet består av 1 rad eco! :eek:

Erik Bernskiöld:159633 skrev:

Hände mig en gång då jag skulle flyga LLA-ARN-CPH - med enda skillnaden att HELA planet som skulle gå ARN-CPH var Business Class!
Det var förseningar redan från LLA och som EBG kom jag med första bästa flyg och blev dessutom uppgraderad till C på hela sträckan. Höll på att tappa hakan då jag klev på där på ARN. Första och enda gången hittills.

Har inte med fredag att göra, men finns inte någon annan direkt lämplig tråd. Checkade in på GOT-CPH imorgon och möts av det fina meddelandet att den trafikeras av en ATR72 och att jag fint tilldelats en ledig plats på den enda(!) raden i ekonomi. Det har aldrig hänt mig förr att planet består av 1 rad eco! :eek:
Och det lustiga var att en annan (undertecknad) BC-medlem knep platserna bredvid, det var riktigt kul att träffa en medlem live. Vi hamnade för övrigt på en helt ny (kändes det som) 777-300ER från CPH och det syntes inte att det hade varit en enda pax innan oss i kabinen. En mycket behaglig upplevelse i Premium Economy.

Och det lustiga var att en annan (undertecknad) BC-medlem knep platserna bredvid, det var riktigt kul att träffa en medlem live. Vi hamnade för övrigt på en helt ny (kändes det som) 777-300ER från CPH och det syntes inte att det hade varit en enda pax innan oss i kabinen. En mycket behaglig upplevelse i Premium Economy.

@Ozz, kul att se att det finns flera medlemmar härifrån. Vi får väl ordna en lokal BC.se picknick på gärdet där Skarlanda flygplats var tänkt att byggas en gång på 1970-80-talet:D Kan väl även tillägga att bypolitiken som nämns måste ha sitt ursprung i det gamla Skaraborgs län:D

Last edited:
Toppen