Senaste nytt

Fredagstråden™

image.jpg
God Jul alla, sitter på Heathrow Express till Heathrow

Kontraster tycker jag är mycket trevligt. För ett par veckor sedan var det FCT, Lufthansa/Thai/ANA i First till/från Asien. Trevligt, varmt och ljust. Nu sitter man vid lantstället i den Norrländska vildmarken framför brasan. Skotrarna är servade och redo för morgondagens toksnöfall. Det är lite dagsljus mellan 10 och 14. Sedan är det så in åt helvete mörkt att man knappt ser handen framför sig. Men det är varmt och trevligt framför brasan och vinet smakar toppen. Lite trist att livet är så fantastiskt bra att det bara kan bli sämre. Bara att kämpa på:) Skål på er.

Har precis idag inte flugit på 2 veckor, har heller inte bokat en resa på någon vecka och har bara en resa bokad på hela 2017.
Detta känns högst märkligt:rolleyes:
På måndag har jag inte flugit på 3 veckor. Har också bara en resa bokad 2017, fast jag vet om en till som ska bokas snart. Båda gäller jobb. Har lite januarisemester i åtanke också. Så får se på måndag om Lufthansa släpper till lite...

Fredag... Hmm... Känner mig " daga-vild" som man säger på bondska när man inte har koll på vilken dag det är.

Är i Finska stugan sen några dagar, mitt på polcirkeln. Där spelar veckodagarna mindre roll.

Grillar korv i relaxen och smuttar på en finsk tolkning av Ipa.... brutal humle är väl en av egenskaperna den har.

I natt slog vädret om, från -35 i gårkväll till -5i dag. Norrsken och stjärnor byttes mot snöstorm... Det han frysa mer än 10 cm i hålet för att ta vatten nere på isen sen i går.

DSC_0558.JPG

Tillbaka i Fjollträsk eftersom det blev -30 norrut. Lite för kallt för mig. Fantastiskt ljus på morgonen från balkongen. Nu lite trevliga viner i vinterkylan. För att känna mig extra speciell tar jag på mig min pyjamas från senaste flighten HND-LHR med ANA i First. Måste dock säga att servicen hemma inte håller samma standard;-)
utsikt3.jpg

Första resan för året, blev första klass med virgin trains från manchester till london. Inte direkt FCT eller GF kvalite på loungen, tågresan var dock helt ok. Nu incheckad på hilton euston, ingen uppgradering dock. Imorgon blir det london eye och på söndag tar jag ena dottern på hennes Spurspremiär -Spurs mot Aston Villa i FA cupen. Trevlig helg alla.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen