Senaste nytt

Fredagstråden™

På telefonen har jag dessa fantastiska tangenter och svensk rättskrivning. Borde fixa det på laptopen också faktiskt. Jag ber om ursäkt för språkmissbruket! :)
Jag vet inte om du använder Mac eller Windows men på Windows är det ganska enkelt att ha svensk tangentplacering även om hårdvaran har en annan tangentplacering.
Jag kör själv svensk key mapping på tyskt tangentbord. :)

image.jpg
Fika innan maten

Stor omorganisering på jobb, en god gin o tonic, en god middag och gott rödvin och idag blir det en extra fin konjak samt att njuta av att Hong-Kong är bokat och Four Seasons är fixat.

Fredag efter en lång och jobbig, men ändå snabb, vecka. Sitter och planerar nästa veckas resor till Gdansk och London över några glas vin. Imorgon blir det musikal på Scandinavium med flickvännen :)

I tisdag satt jag med datorn och alla mina anteckningar för att hinna få in ansökan till Stockholm stads Innovationsstipendie.
Bommade ett dokument men fick nog med kontentan av det i min beskrivning ändå.
Vet inte när de hunnit igenom alla ansökningar och de är klara för att kalla till muntlig presentation.
Gissar ca 400 ansökningar, 5 på personlig presentation inför juryn och två går vidare till finalen och vinnaren koras i Konserthuset under Nobel-veckan.
Kan jag räkna med några hållna tummar här? ;-)

Last edited:
I tisdag satt jag med datorn och alla mina anteckningar för att hinna få in ansökan till Stockholm stads Innovationsstipendie.
Bommade ett dokument men fick nog med kontentan av det i min beskrivning ändå.
Vet inte när de hunnit igenom alla ansökningar och de är klara för att kalla till muntlig presentation.
Gissar ca 400 ansökningar, 5 på personlig presentation inför juryn och två går vidare till finalen och vinnaren koras i Koncerhuset under Nobel-veckan.
Kan jag räkna med några hållna tummar här? ;-)
Bjuder du på champis om du vinner? ;)

Skämt åsido - lycka till! :)

Toppen