Senaste nytt

Fredagsmys - 15% rabatt på snacks ombord som Eurobonus-medlem

Kevinator

Medlem
Jag och sambon hade en trevlig flygning i SAS GO igår från Arlanda till London Heathrow. Ombord köpte vi lite snacks (nötter och mörk choklad) och betalade med Amex Elite. Då informerade flygvärdinnan att SAS har infört 15% rabatt på snacks på fredagar - det var nånting ganska nytt tydligt.

Jag gjorde en snabbsökning på forumet och kunde inte hitta någon info om det, därför startade jag en ny tråd. Extrabra för EBD då, gratis dryck i GO och rabatt på snacks på fredagar :)
 

palmen

Moderator
Jag och sambon hade en trevlig flygning i SAS GO igår från Arlanda till London Heathrow. Ombord köpte vi lite snacks (nötter och mörk choklad) och betalade med Amex Elite. Då informerade flygvärdinnan att SAS har infört 15% rabatt på snacks på fredagar - det var nånting ganska nytt tydligt.

Jag gjorde en snabbsökning på forumet och kunde inte hitta någon info om det, därför startade jag en ny tråd. Extrabra för EBD då, gratis dryck i GO och rabatt på snacks på fredagar :)
Vi fick ingen rabatt på snacks i fredags till Bryssel. 50 kronor kostade kalaset :)
 

airac

Medlem
Har alltid tyckt att rabatt på ombord mat&dryck köp vore ett bra förmån att ge till silver och uppåt för att öka värdet på silver något.
 

seat56f

Medlem
Har alltid tyckt att rabatt på ombord mat&dryck köp vore ett bra förmån att ge till silver och uppåt för att öka värdet på silver något.

En sån hantering kommer ju aldrig fungera innan de har ordnat så beställning (och betalning) görs ombord via app eller liknande... När det är fixat låter det som en vettig förmån.
 

ulagun

Medlem
Fredags från CPH till Milan i go annonserades det ut att mot uppvisandet av guldkort fick man 15% "fredagsrabatt" på menysortimentet.
Måste ju testas så det blev en GT samt bubbel till hustrun. Fick de 15%en
Hem igår, inget motsvarande "söndagserbjudande".
Var detta en engångshändelse, eller något som gäller generellt på fredagar?
Inte för att 15% rabatt på en GT räddar min ekonomi för all framtid, men litet erkännande för mig som guldkund.
 
Toppen