Senaste nytt

Frankfurt airport - övernattning?

Loungen var inget att hänga i granen. Enligt mail vid bokningen så skulle det serveras varm mat till kl 20:30.

Vi sladdar in kl 19:58 efter att ha gått i en evighet från terminalen (gick garanterat inte rakaste/bästa vägen). Möts av varm kyckling med ost och tomat på och inget till samt några misshandlade mackor utan skylt vad de innehöll. Skymtade några spritflaskor och lite mixade nötter. 20:01 plockades allting bort! En apelsinjuice och ett äpple senare gick vi igen. Så ingen valuta alls för oss. :eek:

Loungen var inget att hänga i granen. Enligt mail vid bokningen så skulle det serveras varm mat till kl 20:30.

Vi sladdar in kl 19:58 efter att ha gått i en evighet från terminalen (gick garanterat inte rakaste/bästa vägen). Möts av varm kyckling med ost och tomat på och inget till samt några misshandlade mackor utan skylt vad de innehöll. Skymtade några spritflaskor och lite mixade nötter. 20:01 plockades allting bort! En apelsinjuice och ett äpple senare gick vi igen. Så ingen valuta alls för oss. :eek:

Skriv och klaga... låter inte korrekt, särskilt när du har ett mail med andra uppgifter.

Oj det är verkligen tvärt emot vad jag har upplevt där.
Tråkigt med negativ upplevelse :(

Jag tycker det är värt att nämna att tåget till Frankfurt Hauptbahnhof tar 11 minuter. Under dagtid går tågen åtminstonne var 15:e minut. Åk endast S8 och S9-tågen, de andra tågen är jättedyra.

Som sagt var, vi kom med flyget från Tokyo och var relativt trötta. Var endast en tjej in incheckningen som pratade i telefon (telefonbokning) samtidigt som hon checkade in en annan gäst. Vi stod snällt och väntade vid Hilton Honors-skylten och det började snabbt fyllas på med ganska mycket folk som ville checka in. Väntade ett tag till och det kom en ung kille som var trainee.

Hade exakt samma rum som i appen och frågade om uppgradering, han såg helt förvirrad ut och började leta rum och erbjöd mig ett King Executive room, hade bokat en Twin executive med extrabädd och påtalade vad jag redan hade bokat och frågade hur detta skulle vara en uppgardering? Han kliade sig vidare i huvudet och kom ingen vart och fick inte heller något stöd av sin kollega. Till slut gav jag bara upp och sa att ge mig nyckeln till vårt rum så vi kan komma upp till loungen. Fick efterfråga vart jag kunde hitta den, samt när och var frukosten skulle serveras. Inget vatten, ingen recognition som HHG alls. Så nej, inte superimpad av detta hotell.

Vid uteckningen dagen efter påtalade jag dels den extrema värmen som var i rummet, vi hade satt på max kyla och fläkt men det var olidligt varmt ändå, samt hela grejen med loungen. Efterfrågade personen som jag hade mailat med men killen som checkade ut mig hade inte den blekaste vem det var och gjorde ingen som helst ansats till att be om ursäkt. Med tanke på att klockan var 05:50 och vi hängde på låset till frukosten för att hinna få i oss något att äta innan vår flight hem så var det inte läge för mig att driva diskussionen längre där och då. Men som sagt var, inte alls imponerad av detta hotell utifrån denna enstaka vistelse.

Jag trodde det stod på reservationen men det stod inte på min senaste.Visserligen från HGI men det är också Hilton.

Hursomhelst, skatten är obligatorisk för turister och betalas på plats. Man kan komma undan som affärsresande.

Jag trodde det stod på reservationen men det stod inte på min senaste.Visserligen från HGI men det är också Hilton.

Hursomhelst, skatten är obligatorisk för turister och betalas på plats. Man kan komma undan som affärsresande.
Kan säkert stämma, men borde inte hotellet informerat mig om det?

Toppen