Senaste nytt

Fraktkurir

Tackar för alla intresse anmälningar..Det har trillat in en hel del intressenterl. Jag hinner inte svara på allt just nu , men kommer lägga upp er i en lista och svara er kort så snart jag kan.

Fick du fler än du kunde hantera? Verkar som något av ett drömyrke om man är flygnörd och kan disponera sin tid hyfsat fritt.

Fick du fler än du kunde hantera? Verkar som något av ett drömyrke om man är flygnörd och kan disponera sin tid hyfsat fritt.

Alla är välkomna :). Men vill betona detta inte är speciellt frekvent förekommande, dels då flygbolagen ofta har galna priser nära inpå nör vi offa bomar. Men ibland behövs det ändå. Och som sagt här på BC. finns ju nga som faktiskt gillar flyga, känner sig hemma på CDG eller FRA. Så tycker det är värt få in lite nytt folk. Ka. väl även säga som det ser ut är det väl främst MMA/CPH som vi har lite färre personer tillgängliga. Sedan om någon jar FRA eller MUC som "hemma" så vore det inte fel..om jag fick önska...;)

Detta är nog ganska kul, jag kan säga att jag varit på Marcus'C lista i något år eller två och fått ett par erbjudanden, ofta sent på kvällen med något i stil med "kan du åka till Las Palmas i morgon bitti". Tyvärr har jag inte någon gång haft möjlighet att åka när erbudandet kommit men jag hoppas att det kan bli av någon gång :)

Jag har varit iväg på några uppdrag och har fått ganska mycket frågor kring detta sedan jag skrev reportaget om kurirturen till Paris.

Svårigheten är precis som jth nämner att de flesta har jobb eller studier på dagarna och familj och fritidsaktiviteter efteråt, så att på fyra timmars varsel sticka iväg för att vara borta i 12-24 timmar är inte alltid helt enkelt. Så man ska nog se på det hela med lite realism, det är långt ifrån samma sak som att åka iväg på en planerad semesterresa.

Men tycker man om att flyga, gillar lite fart och fläkt, har huvudet på skaft och kan vara flexibel så är det skoj. Jag har trivts med det, men så gör jag ju inte direkt några normala resor i alla fall... :p Schysst av Marcus att gå ut med det öppet.

Schysst av Marcus att gå ut med det öppet.

Det är väl lite win-win. Ju fler som är intresserade, desto större är chansen att någon kan åka när det behövs, samtidigt som någon som gillar att flyga får en gratis resa någonstans. (även om jag nog tippar på stt detta låter roligare än vad det är...)

Som Jacob & Jth skriver så är det inte så enkelt, men för kig som oxå gillar flyga, är det kul om några likasinnande kan få chansen åka någon gång. Jag kommer summera ihop alla som anmält sig (liksom ett antal som jag sedan tidigare haft med). Hoppas några kan få chansen, men som sagt man skall se det som en bonus om man själv kan åka, och får chansen.

Agehall har oxå en krass poäng, det kan låta roligare än vad det är såklart..

För att ta ett exempel från senaste gångerna. Dessa bokades med ett par timmars varsel

Idag GOT-CPH-WAW avgång 0630 (Economy Extra) hem WAW-CPH-GOT ikväll...
Förra veckan kvällsflyg GOT-TXL med AB.

Toppen