Senaste nytt

Frakta hem saker från Asien som inte går att checka in?

Om det är från kina bör du kunna använda dig av "nya sidenvägen". Kinas tåg frakt system. Har hört att det är subventuonerat och att man kan köpa bulk frakt för flat rate 30RMB per kilo
intressant, nu var det mest från Myanmar men Kina är ju landet som kopierar allt så det kanske går att hitta saker där med. Dom har så fin konolialstil på mycket möbler i Myanmar som skulle pass så bra på landstället.

Bott 20 år i Asien

" När vi sänder Thai mat över hela världen använder Vi oss av containers "

Men till Er är mitt enkla svar

DHL

Är det mindre saker kan man även vända sig till post kontor

Lycka till

Kolla med en lokal freight forwarder och ta in offerter. Dom som jobbar med privatpersoner också tenderar att vara dom lite mindre. Sök efter relocation services / freight forwarder och platsen där du är.

Jag skickade 1,1 eller 1,2 m3 (slog i volym innan vikt) från Thailand till Sverige förrförra året och det kostade väl runt 32000 THB. En datapunkt. Det var dörr till dörr inklusive paketering/wrapping på lastpall och allt pappersarbete i båda länderna. Gick med båt.

Att skicka med Thai Post hade varit dyrare.

Tack för alla bra tips. En tanke, en stol t ex kan ju inte väga mer än något kilo. Hur omständiga paket kan jag checka in om de håller den vikt jag får ta med mig?

Det finns ofta begränsningar i mått och över det räknas det som specialbaggage. Kika på ditt flygbolags hemsida.
Jag var otydlig och menade om det fanns generella mått och regler för specialbagage. Jag är fortfarande ute och letar och har varken någon flight eller direkta mått/vikt just nu. Utan vill få ett hum om vilka sätt som finns och kostnad

Toppen