Lukas S skrev:Ännu en i min mening märklig interaktion med SAS:Försöker boka business med 2-4-1 till Los Angeles. Resan jag vill ha dyker upp både på United och ANA när man söker ARN-LAX, men såklart inte hos SAS. Har därför sökt på alla segment individuellt o även de dyker upp (utan marriaged segment alltså) på United och ANA.Så, ringer SAS 018. "Den dyker inte upp direkt när jag söker LAX-ARN." "Som du säger finns det plats på alla flighterna, men vi får inte boka det så om du vill använda en check. Om du däremot inte vill använda en check kan jag boka allt utan problem". "Det är HK som säger att vi inte får lägga in segment för segment, även när det inte bryter mot några regler, om någon ska använda en check. Men vi får göra så om du inte vill använda checken." "Vi vet inte varför det är så, men visst är det konstigt." Fick i slutändan två alternativ: a) boka inget eller b) betala dubbla poängsumman o vaska checken. Valde a. Men fan så tröttsamt. Ringer igenKlicka för att utvidga...
Samtal 2:
Agent: "Det finns inget på hela sträckan och vi får inte lägga in segment för segment"
Jag: "Är inte det lite konstigt?"
Agent: "Nej, det hade ju tagit mycket tid för oss, och vi har mycket annat att göra" (service minded som alltid)
Jag: "Man har väl alltid kunnat göra det tidigare?"
Agent: "Ja, och det kan man fortfarande, men inte om man använder checken"
Jahapp, avslutade.
Samtal 3:
Ringde vanliga SAS. Bokade det långa leget med check 2-4-1. Tänkte försöka få in det första leget längre fram, alt köpa en biljett dit.
Är så jävla tröttsamt. Förstår ni varför det är så här? Vet att Tallinn tidigare hade vissa "specialregler" tidigare, men det hände ju aldrig att man fick prata med en o samma person som sa att det går att boka utan check, men inte med check. Eller?
Extra tröttsamt eftersom SAS sökfunktion verkar så hopplöst dålig. Som sagt, sträckan jag vill åka dyker upp i ett svep på både ANA och United, men med en lång mellanlandning (<24h). Mellanlandningen i EU. Så det är ingen zonproblematik eller nåt sånt, den dyker bara inte upp när SAS gör sin första sökning.