Senaste nytt

Från 6e februari 2024 får man inga poäng längre med SAS Mastercard via Curve

Gizmokvack

Medlem
Självklart!
Såna här grejer måste man testa och bilda sig en egen uppfattning om, snarare än att lita på informationen i ett massutskick från SEB.
Tyvärr visade mitt test att man inte längre får poäng för köp via Curve. Poäng har trillat in från ett vanligt köp den 9/2 men inte från ett köp med Curve den 6/2.
Hade en sista strimma hopp om att man kunde få "vanliga poäng", men att man inte fick dubbla under kampanjhelg.

"Du får inte Extrapoäng på köp som görs med ett annat kort än SAS EuroBonus Mastercard & Mastercard Premium, till exempel Curve och liknade tjänster. Det gäller från och med 6 februari 2024."

Det hade hjälpt mig en del i vardagslivet med stora köp som är över min kreditgräns. Då tar jag belopp upp till gränsen på ett köp och sen curvar jag in resten några dagar senare.
Attans. Dags för nytänkande.
 
Läste på lite om korten och såg då detta:

"I det fall det framkommer att transaktioner är utan reellt innehåll och huvudsakligen genomförda för att upptjäna EuroBonus-poäng har SEB Kort rätt att bortse från dessa transaktioner vid beräkning av EuroBonus Extrapoäng."

Är det nytt?

 

Tamas

Medlem
Läste på lite om korten och såg då detta:

"I det fall det framkommer att transaktioner är utan reellt innehåll och huvudsakligen genomförda för att upptjäna EuroBonus-poäng har SEB Kort rätt att bortse från dessa transaktioner vid beräkning av EuroBonus Extrapoäng."

Är det nytt?

hm, det kan innebära uppladdning av olika fintech kort också, trist. Men det säger inte att de kommer göra det, utan de har rätt. Så kanske om de upptäcker något systematiskt kommer de agera, men man kan eventuellt komma under radarn fortfarande. Får vi väl se...
 
  • Gilla
Reactions: hco

fcx

Medlem
Läste på lite om korten och såg då detta:

"I det fall det framkommer att transaktioner är utan reellt innehåll och huvudsakligen genomförda för att upptjäna EuroBonus-poäng har SEB Kort rätt att bortse från dessa transaktioner vid beräkning av EuroBonus Extrapoäng."

Är det nytt?

Nej, den har funnits ett tag.
 
Toppen