Senaste nytt

Frågor om Thai Airways Business class

Jag lyckades välja sittplats i F-kabinen i somras på Bangkok - Bali - Bangkok via "manage booking" på Thais hemsida, dock har det sedan några dagar inte gått att välja sittplats alls via Thais hemsida.

På Thais inrikes har jag aldrig lyckats välja sittplats innan check-in oavsett flygplan, rutt eller kabinklass.
"Off topic" Visste inte att Thai har F-kabin på rutten BKK-DPS-BKK, är det bara vissa dagar i veckan eller finns det fler flyg än TG431/432 som trafikerar sträckan? TG431/432 är väl en 777-300ER som bara har business/economy kabin?
"On topic" Vi är bokade FRA-BKK-DPS i F resp C i augusti nästa år och jag valde sittplats på Thai's hemsida för någon vecka sedan utan problem.
Vi åker även FRA-BKK-HKT nu i december där sista benet BKK-HKT är med Thai i C och det flyget kunde vi inte boka sittplats på.

På TG431/432 är det en salig blandning av 747, 787, 777-300ER och 777-300. Det finns inga förstaklassbiljetter men får man en 747 så kan man ju få åka F-stol om man är snabb/har tur.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Ozz
"Off topic" Visste inte att Thai har F-kabin på rutten BKK-DPS-BKK, är det bara vissa dagar i veckan eller finns det fler flyg än TG431/432 som trafikerar sträckan? TG431/432 är väl en 777-300ER som bara har business/economy kabin?
"On topic" Vi är bokade FRA-BKK-DPS i F resp C i augusti nästa år och jag valde sittplats på Thai's hemsida för någon vecka sedan utan problem.
Vi åker även FRA-BKK-HKT nu i december där sista benet BKK-HKT är med Thai i C och det flyget kunde vi inte boka sittplats på.
Nej som sagt inrikes går uppenbarligen inte att välja plats på.

• Gilla
Reactions: Ozz
Jag har också lyckats knipa First-säten i nosen på 747 BKK-DPS. Men som nämnts lär det kunna skyfflas runt med equipment, så inga garantier. Fingers crossed...

Jag bokade säten på thais hemsida. Både för reward och cash tickets.

Last edited:
Jag fick frispel igår kväll och bokade en spontanresa CPH-BKK-SIN-BKK-VTE-BKK-CPH på 6 dagar med utresa imorgon.
Det var några år sedan jag reste CPH-BKK med TG hur är de att resa med nu (i C)?
Är det träningsoverall och Foppatofflor som gäller? :rolleyes:

Last edited:
Jag fick frispel igår kväll och bokade en spontanresa CPH-BKK-SIN-BKK-VTE-BKK-CPH på 6 dagar med utresa imorgon.
Det var några år sedan jag reste CPH-BKK med TG hur är de att resa med nu (i C)?
Är det träningsoverall och Foppa tofflor som gäller? :rolleyes:
Jag reste i december utan träningsoverall och foppatofflor och fick följa med ändå...:D

Ganska städat i kabinen och en ok tur. Åkte med barn, så blir en tendens att inte fokusera så mycket på omgivningen. På vägen hem var vi i princip ensamma i hela C-kabinen.

Jag reste från Arlanda till Bangkok i C. Det var rätt avslappnad klädsel (jeans och t-shirt, typ), men ingen som stack ut på något sätt. Tycker servicen var bra, och maten var i mitt tycke riktigt bra.

Reste CPH - BKK - HAN i maj i år i C och tyckte också att service och mat var riktigt bra.
Normal klädsel, casual wear, tror inte jag såg några foppatofflor (tack och lov).

Jag reste i december utan träningsoverall och foppatofflor och fick följa med ändå...:D

Ganska städat i kabinen och en ok tur. Åkte med barn, så blir en tendens att inte fokusera så mycket på omgivningen. På vägen hem var vi i princip ensamma i hela C-kabinen.

Reste CPH - BKK - HAN i maj i år i C och tyckte också att service och mat var riktigt bra.
Normal klädsel, casual wear, tror inte jag såg några foppatofflor (tack och lov).
<OT>
Foppatofflor är strängeligen förbjudet att bära bland allmänheten. ;)

Hälsningar
/Stilpolisen
</OT>

Toppen