Senaste nytt

Frågor om resa till Korea i oktober 2018.

Tack för alla svar och synpunkter. Jag har nu ringt och pratat med Finnair. De verkar ha rätt dåliga priser på specialare.
Nu sökte jag i 15e Maj - 29e Maj eftersom de inte släppt biljetter till oktober.

Finnair: ekonomi dit och business hem (via telefon)
77408 SEK
Finnair: business t/r (via hemsidan)
79968 SEK
Finnair: ekonomi t/r (via hemsidan)
26750 SEK
Emirates: ekonomi dit och business hem (via hemsidan)
65582 SEK

För två vuxna och två barn ARN - ICN.

Finnairs business t/r känns som rätt bra priser dock var det lite över våran budget.
Det verkar väldigt konstigt att det skiljer så lite på priset om ni åker ekonomi åt ena hållet. Jag har inte tid att undersöka fare rules just nu, men det borde bli betydligt billigare om de inte gav dig pris på två enkelbiljetter.
Det måste vara något fel eller @KRYSS har begärt omboknings-/återbetalningsbar biljett i Economy class.

Enligt ITA Matrix på de datumen (15-29 maj 2018) blev det ca 53.400 SEK inkl. skatter för två vuxna och två barn (under 12 år, ej infant) för ena vägen i Economy class och andra vägen i Business class med Finnair.

Screenshot20170719 01 AY.png

Tack för alla svar och synpunkter. Jag har nu ringt och pratat med Finnair. De verkar ha rätt dåliga priser på specialare.
Nu sökte jag i 15e Maj - 29e Maj eftersom de inte släppt biljetter till oktober.

Finnair: ekonomi dit och business hem (via telefon)
77408 SEK
Finnair: business t/r (via hemsidan)
79968 SEK
Finnair: ekonomi t/r (via hemsidan)
26750 SEK
Emirates: ekonomi dit och business hem (via hemsidan)
65582 SEK

För två vuxna och två barn ARN - ICN.

Finnairs business t/r känns som rätt bra priser dock var det lite över våran budget.

Ta Emirates, du kommer aldrig ångra dig :)

Ta Emirates, du kommer aldrig ångra dig :)
Det beror på hur mycket man har pengar men med tanke på att @KRYSS skriver att Finnairs biljetter är över deras budget så finns det inte obegränsad mängd av pengar.
I detta fall skulle jag välja Finnair Economy class biljetter och satsa pengarna (det blir nästan 40.000 SEK skillnad) på bättre hotell eller på mat&nöje i destinationen.

Det verkar väldigt konstigt att det skiljer så lite på priset om ni åker ekonomi åt ena hållet. Jag har inte tid att undersöka fare rules just nu, men det borde bli betydligt billigare om de inte gav dig pris på två enkelbiljetter.
Jag vet inte hur de räknade man jag sa specifikt en tur och retur biljett fast i olika klasser.

Jag vet inte hur de räknade man jag sa specifikt en tur och retur biljett fast i olika klasser.
Även om man säger något är det tyvärr inte säkert att de gör som man säger utan kommer på något eget. Är rätt vanligt förekommande bland kundtjänster tyvärr. Som Dr.Miles visade bör det gå att få för ca 50k, frågan är bara vart man ska vända sig för att få det bokat.

Även om man säger något är det tyvärr inte säkert att de gör som man säger utan kommer på något eget. Är rätt vanligt förekommande bland kundtjänster tyvärr. Som Dr.Miles visade bör det gå att få för ca 50k, frågan är bara vart man ska vända sig för att få det bokat.

Ja ok, kan testa ringa om någon dag igen och se om man får andra priser då.

Jag kollade runt lite mer. Hos Cathay kan man åka Business t/r för 65000kr för hela familjen.
Resetiden blir betydligt längre. Men tiderna verkar kunna passa barnen hyfsat bra med tanke på nattsömn. Eftersom man åker med BA till London får man tillgång till lounge både på Arlanda och Heathrow då? Eller hur fungerar det här med lounger och business? Mellanlandningen i Hong Kong är endast 50 min, hinner man det?

Edit: vid närmare eftertanke blir nog det lite lång restid med barn... Dock verkar man kunna flyga med Turkish för runt 68000 t/r med en restid på ca 15H

Last edited:
Det ska inte vara några problem att boka hos Finnair tycker jag, men det gäller nog att man säger rätt saker.

ftersom man åker med British Airways till London får man tillgång till lounge både på Arlanda och Heathrow då?
Ja.

Eller hur fungerar det här med lounger och business?
Normalt sett så brukar businessclass inkludera loungeaccess, men det finns undantag.

Mellanlandningen i Hong Kong är endast 50 min, hinner man det?
Det bör man göra.

Toppen