Du bokar en flygresa från A-B oavsett vilken maskin flygbolaget än har planerat att traffikera sträckan med så kan de när som av olika orsaker tvingas byta maskintyp. Det är klart att man kan bli besviken om syftet är att flyga en viss maskin. Faktum kvarstår dock att flygbolaget utför den beställda servicen genom att ta dig från A-B i den klass du bokat, må så vara med en annan maskin.Om syftet med resan är att flyga just en särksild flygplanstyp så får man nog bereda sig på att saker och ting förändras beroende på omständigheter. Noterar man innan resan att maskinen är ändrad kan man ju alltid kontakta flygbolaget be om att bli ombokad. Som om ett flygbolage får en strandad maskin och måste boka om alla passageraren med andra bolag och en helt annan rutt, vilket händer varje dag. Det viktigaste då för dig/mig som passagerare är jue att flygbolaget tar dig dit du vill och i tid. Ibland kan det vara sunt att inte utgå från att en servicegivare gör allt för att jävlas och skiter i sina kunder utan snarare faktiskt försöker lösa ett uppkommet problem så smidigt som möjligt för alla parter. Brukar tänka så för att inte gå omkring och vara bitter och tro att hela världen är emot mig om något går fel