Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mikeswede

Medlem
La på BKK-SGN på en bokning och skatterna blev typ 37kr dyrare. 1300 låter lite väl mycket tycker jag.
Tyckte också att 1300 kr var lite väl mycket. Hon sa att det berodde på att starta från HKT (phuket) var dyrt. Vore därför intressant att höra om någon lagt på just denna nyligen och sett vad kostnaden är.
 

backflip

Medlem
Fråga:

Om man bokar en star alliance resa via SAS med eurobonus. Tillämpas 24h "ångerrätt" där man får tillbaka alla avgifter (inklusive star alliance fee på 450 kr /p) likt hur det görs när man köper resor på SAS.se?
 

backflip

Medlem
Fråga:

Om man bokar en star alliance resa via SAS med eurobonus. Tillämpas 24h "ångerrätt" där man får tillbaka alla avgifter (inklusive star alliance fee på 450 kr /p) likt hur det görs när man köper resor på SAS.se?
Gäller det även om jag ändrar i en befintlig boking, om jag lägger till ett leg som jag inser inte blir bra, kan jag ringa in inom 24h och annullera den ändringen och inte bli debiterad 150 kr / person i ändringsavgift?
 

eddo

Medlem
Fråga:

Om man bokar en star alliance resa via SAS med eurobonus. Tillämpas 24h "ångerrätt" där man får tillbaka alla avgifter (inklusive star alliance fee på 450 kr /p) likt hur det görs när man köper resor på SAS.se?
Ja, du ska även få tillbaka serviceavgiften 450 kr/person. Ibland betalas den inte tillbaka automatiskt om du avbokar utan du får kontakta SAS (enl egen erfarenhet).
Gäller det även om jag ändrar i en befintlig boking, om jag lägger till ett leg som jag inser inte blir bra, kan jag ringa in inom 24h och annullera den ändringen och inte bli debiterad 150 kr / person i ändringsavgift?
Ev ändringsavgifter återbetalas inte, men du får fortfarande tillbaka 450 kr/person i serviceavgift så länge du avbokar inom 24h från första bokningen.
 

MartinH

Medlem
Tyckte också att 1300 kr var lite väl mycket. Hon sa att det berodde på att starta från HKT (phuket) var dyrt. Vore därför intressant att höra om någon lagt på just denna nyligen och sett vad kostnaden är.
Finns inget i flygplatsskatter eller annat som skulle göra detta så mycket dyrare. Enligt ITA Matrix så skulle det kosta mindre att starta från HKT. Ring igen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Simon90

Medlem
Hej,

Jag har bokat Turkish Airlines Stockholm till Manila via Istanbul tur och retur i Business class. Bokade med Eurobonuspoäng och 2 för 1 voucher.

Jag fick dock ett sms från Turkish Airlines att de ändrat två av mina flygningar likt bilden. På vägen dit en layover på över 24 timmar i Istanbul och på vägen hem hinner jag inte tillbaka till flyget från Istanbul då det avgår ett dygn tidigare. Se bifogad bild.

Löser sig detta automatiskt, det vill säga bara avvakta då resan är först i april 2024 eller behöver jag kontakta SAS eller Turkish Airlines för att få det fixat?

Mvh,
Simon
 

Attachments

  • Screenshot_20231030_203149_Turkish Airlines.jpg
    Screenshot_20231030_203149_Turkish Airlines.jpg
    486,2 KB · Visningar: 89

palmen

Moderator
Hej,

Jag har bokat Turkish Airlines Stockholm till Manila via Istanbul tur och retur i Business class. Bokade med Eurobonuspoäng och 2 för 1 voucher.

Jag fick dock ett sms från Turkish Airlines att de ändrat två av mina flygningar likt bilden. På vägen dit en layover på över 24 timmar i Istanbul och på vägen hem hinner jag inte tillbaka till flyget från Istanbul då det avgår ett dygn tidigare. Se bifogad bild.

Löser sig detta automatiskt, det vill säga bara avvakta då resan är först i april 2024 eller behöver jag kontakta SAS eller Turkish Airlines för att få det fixat?

Mvh,
Simon
Klassisk Turkish!
SAS kommer bara ändra till andra flighter om det finns awards.
Turkish är skyldiga att lösa det annars, men de är usla på det om man ska vara snäll.
 

RhinoG

Medlem
Klassisk Turkish!
SAS kommer bara ändra till andra flighter om det finns awards.
Turkish är skyldiga att lösa det annars, men de är usla på det om man ska vara snäll.
Är Turkish skyldiga att boka om även om det inte finns bonusplatser alltså? Kan det med andra ord vara värt några HUACA hos deras support?
 
Toppen