Senaste nytt

Frågor om American Express Elite

Om syftet bara är att betala resan (inkl försäkringen) och sen sign up bonus så är det väl en bit på väg men kanske inte så mycket värt.

Personligen anser jag att du skall använda kortet över tiden och sen se att det kommer ticka in ganska mycket poäng, det är dom du vill åt, hellre åka till Australien i business än Swebus till Alingås ;)
 
J

Joakim Reinius

Guest
Om syftet bara är att betala resan (inkl försäkringen) och sen sign up bonus så är det väl en bit på väg men kanske inte så mycket värt.

Personligen anser jag att du skall använda kortet över tiden och sen se att det kommer ticka in ganska mycket poäng, det är dom du vill åt, hellre åka till Australien i business än Swebus till Alingås ;)

Det är just det, jag kommer nog resa lite mer framöver (tror jag)...
 
J

Joakim Reinius

Guest
Fast med 20000 statuspoäng och de poäng som en sådan resa ger i business då är ett sas guld nog rätt nära.
Hur reser du I övrigt, hur mycket per år?
Det kommer nog bli mer. Har inte rest så himla mycket alls egentligen, men har fått "the bug" så ehhh svårt att säga hur mycket, men mer blir det. Sas guld????
 
Det är just det, jag kommer nog resa lite mer framöver (tror jag)...

Då så, gissar du har 3 mån fritt att testa kortet? Gör så, använd det till allt, kolla webshoppen på SAS och beställ lite saker där, haka på någon kampanj här och där och vips så är du igång. Det är lätt och poängen trillar in i ganska så snabb takt. Tids nog sitter du i ett business-säte och skäms för att du har det så bra samtidigt som du dricker lite skumpa och blir uppassad på ett sätt som man snabbt kan vända sig vid.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Då så, gissar du har 3 mån fritt att testa kortet? Gör så, använd det till allt, kolla webshoppen på SAS och beställ lite saker där, haka på någon kampanj här och där och vips så är du igång. Det är lätt och poängen trillar in i ganska så snabb takt. Tids nog sitter du i ett business-säte och skäms för att du har det så bra samtidigt som du dricker lite skumpa och blir uppassad på ett sätt som man snabbt kan vända sig vid.

Ha ha härligt
 

Patrik

Medlem
Komplettera med Sas Mastercard premium, så har du strax guld... 1000 baspoäng per månad man använder kortet
 
Om jag skaffar AMEX elite idag. När får jag då de 20000 statusgrundande poängen? Är det direkt eller om ett år?

Om det är direkt så kan jag ju säga upp kortet efter tre månaders gratisperiod och sedan signa upp igen nästa år.

Tänker jag rätt?
 
J

Joakim Reinius

Guest
Helt rätt men du måste handla för 20.000 för att få de 18.000 poängen.. Sedan kan du inte ansöka förrän efter en sexmånaders period igen.. Glöm inte att signup måste ske via annans länk för du får inte fången om du bara går till deras hemsida.
 
Toppen