Senaste nytt

Fråga om uppgradering till Amex Elite

Hej!

Nu kom mailet jag väntat på, 30k poäng för uppgradering till SAS AMEX Elite. Jag undrar dock vad de menar med att man förlorar intjäningen:

  • "Du förlorar din tidigare intjäning för "Flyg 2 för 1"-rabatten"

Vi har fått en voucher 2 for 1. Jag förutsätter att den inte försvinner? Vad innebär detta för poängen vi tjänat på spend över 150k som vi gjort? Försvinner de poängen helt eller försvinner bara insamlingen till 2 for 1? Förstår ni vad jag menar?
 
Spend ska vara 45 k till 31 mars. Eftersom det är årsvis intjäning för 2 for 1, antar jag att det inte är någon idé att köpa ngt på kortet 2022? Bättre att köra på andra kort så länge, eller hur?
 

Xpressen

Medlem
Spend ska vara 45 k till 31 mars. Eftersom det är årsvis intjäning för 2 for 1, antar jag att det inte är någon idé att köpa ngt på kortet 2022? Bättre att köra på andra kort så länge, eller hur?
2-4-1 kommer nollas vid årskiftet, ja. Om det är bättre att köra på andra kort så länge är ju upp till dig. Du får fortfarande 20p per 100kr och spenden mot 45k.
 

Jannes

Medlem
Spend ska vara 45 k till 31 mars. Eftersom det är årsvis intjäning för 2 for 1, antar jag att det inte är någon idé att köpa ngt på kortet 2022? Bättre att köra på andra kort så länge, eller hur?
Om du känner att du klarar 45k på 3 mån, speciellt ifall du kan skjuta fram December-spend till Q1, eller om du har förmåner på andra kort som har nytta av spend i 2022, ja.
Men så det inte är någon förvirring, spend under 2022 räknas såklart mot den 45k gränsen.
 
Om du känner att du klarar 45k på 3 mån, speciellt ifall du kan skjuta fram December-spend till Q1, eller om du har förmåner på andra kort som har nytta av spend i 2022, ja.
Men så det inte är någon förvirring, spend under 2022 räknas såklart mot den 45k gränsen.
Jo, det fattar jag.
 
Toppen