Senaste nytt

Fråga om Stockholm-Dubai i Business class

Gillar dock inte de lutande stolarna
Kan bara instämma. Stolarna i 767 som de kör till Dubai var nog de mest obekväma jag försökt sova i på länge. Stenhårda och smala och jag är inte stor. Sen var det också en smått surrealistisk upplevelse att gå ombord halvt sovandes mitt i natten och mötas av illgrön matta på vilken äldre damer i knallröda dräkter sprang omkring mellan teakstolar.
Har nu provat LX First, TK Business, OS Business och LH Economy till Dubai de senaste månaderna. Billigast och bäst var LX First (tack vare US Airways miles kampanj förra sommaren kostade denna upplevelse mig bara 7 000 sek t/r :) Till helgen blir det OS igen pga flygtider, tillgänglighet och pris.

Flyga arn-Dxb business utan att bli rånad

Jag planerar en resa till Dubai vecka 44 och skulle vilja åka bekvämt utan att råka ut för flygtider från dxb vid 0200 på natten. Vi är 3 vuxna och 1 barn, jag har eurobonus silver resten har eurobonus bas.
Kort resa är en fördel
Vad är bästa upplevelsen?
Hotel som rekommenderas?

Tack för alla tips.

Jag planerar en resa till Dubai vecka 44 och skulle vilja åka bekvämt utan att råka ut för flygtider från dxb vid 0200 på natten. Vi är 3 vuxna och 1 barn, jag har eurobonus silver resten har eurobonus bas.
Kort resa är en fördel
Vad är bästa upplevelsen?
Hotel som rekommenderas?

Tack för alla tips.

Skulle rekommendera LH ARN-MUC-DXB på grund av LH har en nattflygning som landar på morgon.
ARN-MUC LH2419 1815 - 2025
MUC-DXB LH638 2150 - 0555
Då kan jag tänka med att den skulle funka bra för er.

På vägen hem från DXB till ARN har LH en morgon avgång 8:30 via MUC.

Kolla på Lufthansa ® - Book cheap flights online | Cheap Lufthansa airline tickets from 999kr och ser alla möjligheter som de har. Pris ca 6000kr och uppåt.

Har inte Swiss en flight som landar runt 22 på kvällen? Den tycker jag är rätt bra. Då är man i säng före midnatt vilket är helt OK. Nackdelen med nattflygen är att det inte är säkert att man får checka in på hotellet direkt när man anländer.

Helt rätt. Anländer man på morgonen efter nattflyg med barn skulle jag kontakta hotellet i förväg och boka rum från morgonen. Gör stor skillnad om man kan checka in direkt. Annars riskerar man att sitta där utan rum till kl 15. Har egen erfarenhet av båda modellerna. Är man trött så är det skönt med ett rum

Det där med att alla flygen går på natten från DBX jag har hört förklaringen att det beror på att på sommaren är det så varmt att det går åt stora mängder bränsle att starta dagtid (ju större temp skillnad mellan motor och omgivning ju effektivare). Kan det vara en förklaring?

Jag har kommit fram till följande 2 flygalternativ:

SAS-Emirates
SK404 ARN-CPH 1020-1130
EK152 CPH-DXB 1455-2315 med en 777-300er
åter
Ek151 DXB-CPH 0820-1225
1415-1525 CPH-ARN

3 vuxna + 1 barn 31000 sek economy, 90300 sek business

Lufthansa
LH 801 ARN-FRA 1015-1230
LH 630 FRA-DXB 1440-2310 med en 340-600
åter
LH639 DXB-MUC 0830-1215
LH2416 MUC-ARN 1305-1520

47100 sep economy, 87900 sek business

Jag lutar nog mot Emirates för kanske högre bekvämlighet.

Vad tycker ni?

Jag skulle helt klart välja emirates alternativet. Bättre IFE, bättre stolar jag i princip bättre på alla vis! Flög den sträckan i business i måndags!

Ps det är ganska varmt i Dubai just nu :)

Toppen