Senaste nytt

Fråga om service ombord Lufthansa Business inom Europa, värt boka 2-for-1 i business?

Ska boka business med Lufthansa ARN-PMI. Jag åker med en partyglad Fd systembolagsanställd så spritutbudet måste vara på topp under resan annars följer han inte med. Nån som åkt el varit på lounger i Munich och Frankfurt och sett utbudet! Såg att SAS endast serverar 3 stycken drinkar ombord till resenär som också ska till Mallorca. Så jag rata dom.
Tänk även på Swiss, personligen föredrar jag dem tycker att de har bättre mat samt att de har champagne medan Lufthansa har sekt ombord.
Tycker även loungen i ZRH har större utbud/variation av maten.
Det skall tilläggas att det var 14 dagar sedan jag var i ZRH och FRA, det förändras snabbt nu när det gäller serviceutbudet både i luften och på marken.

Ska boka business med Lufthansa ARN-PMI. Jag åker med en partyglad Fd systembolagsanställd så spritutbudet måste vara på topp under resan annars följer han inte med. Nån som åkt el varit på lounger i Munich och Frankfurt och sett utbudet! Såg att SAS endast serverar 3 stycken drinkar ombord till resenär som också ska till Mallorca. Så jag rata dom.

Du kanske kan påminna ditt resesällskap att det pågår en global pandemi därute? Kanske det inte är så enkelt att det finns vanlig utbud?

Jag kan bara svar för Lufthansa Frankfurt där spritutbudet är lite mer begränsat men fortfarande ok. Gin såg jag Star of Bombay Gin. Vodka Gray Goose eller Ciroc. Det finns whisky, cognac och armagnac samt klassiska italienska bitters (Amaro). Okända märken men det går att blanda en Negroni. Ingen self-service.

Ombord finns det gin, vodka, cognac och whiskey.

Toppen