Senaste nytt

Fråga Eivind om SAS - januari 2016

Ja, det är det absolut viktigaste anser jag. Att verkligen skilja på förmånerna utöver de som är "obligatoriska". Men frågan, som vi diskuterat i många andra trådar, är om det låter sig göras med (alltför) många EBD.

Det som vore intressant är hur mycket intäkter en EBD genererar kontra en EBG. Om skillnaden är stor så finns det inga problem att öka kostnader genom bättre förmåner då volymen kommer öka.

Föreläsningen handlade om revenue management inom SAS och eurobonus var något som fick föreläsaren att se dollar tecken ( helt min egen uppfattning). Men han nämnde en annan intressant aspekt och det var att det idag är svårt att ens få en ståplats i guld loungerna och att det är ett problem... Detta kan man ju spekulera vidare i ;)

Det som vore intressant är hur mycket intäkter en EBD genererar kontra en EBG. Om skillnaden är stor så finns det inga problem att öka kostnader genom bättre förmåner då volymen kommer öka.

De behöver inte generera en spänn till SAS tyvärr. Troligen flyger dock de flesta rätt mycket med SAS, så de drar säkert in lite mer, men jag tror inte det är några enorma summor vi pratar om.

Föreläsningen handlade om revenue management inom SAS och eurobonus var något som fick föreläsaren att se dollar tecken ( helt min egen uppfattning). Men han nämnde en annan intressant aspekt och det var att det idag är svårt att ens få en ståplats i guld loungerna och att det är ett problem... Detta kan man ju spekulera vidare i ;)
Det är väl ingen hemlighet att i princip alla medlemsprogram av den här typen går bra. Många bolag har ju tillochmed gjort om dem till egna bolag och en del har sålt dem med god förtjänst.

De behöver inte generera en spänn till SAS tyvärr. Troligen flyger dock de flesta rätt mycket med SAS, så de drar säkert in lite mer, men jag tror inte det är några enorma summor vi pratar om.
Precis så. Jag har sagt det förr: känner folk som på sin höjd gör något inrikessegment med SAS per år men som är EBD.

Vill man egentligen inte trigga folk att köpa mer och därigenom bli EBD för att sedan fortsätta köpa och bibehålla EBD, då borde man inte försvåra det vilket skulle motverka syftet....
Naturligtvis och de flesta förmåner som EBD har idag är ju kopplade till att flyga med SAS. Det viktiga är ju att använda bonusprogrammet så att det direkt stärker SAS egna kassa. Finns massa goda förslag som postats i andra trådar om hur man kan premiera dessa.

Toppen