Senaste nytt

Fråga ang. Uppgradering från TAP ekonomi till executive med eurobonus

Danonino

Medlem
Hej,

Kära forummedlemmar.
Här kommer en säkerligen dum fråga men what the heck.

Jag funderar på att åka med familjen till Lissabon från Stockholm under höstlovet. Jag har förstått att man kan buda på uppgradering från ekonomi till business/executive med eurobonuspoäng och undrar kring vilka biljetter man ”måste” köpa för att få tillgång till denna möjlighet.

När jag ska boka finns det fyra olika biljetter; Discount, Basic, Classic och Plus. Spelar det någon roll vilken biljett jag köper för att ha möjlighet att kunna buda på en uppgradering?

tack på förhand vänner!

Danonino
 

igelkotten

Medlem
Hej,

Kära forummedlemmar.
Här kommer en säkerligen dum fråga men what the heck.

Jag funderar på att åka med familjen till Lissabon från Stockholm under höstlovet. Jag har förstått att man kan buda på uppgradering från ekonomi till business/executive med eurobonuspoäng och undrar kring vilka biljetter man ”måste” köpa för att få tillgång till denna möjlighet.

När jag ska boka finns det fyra olika biljetter; Discount, Basic, Classic och Plus. Spelar det någon roll vilken biljett jag köper för att ha möjlighet att kunna buda på en uppgradering?

tack på förhand vänner!

Danonino

Du kan enbart buda med din Eurobonuspoäng på flygningar med SAS.

Det är möjligt att använda sina eurobonuspoäng för att uppgradera sig på andra bolag inom Star Alliance. Det är dock otroligt osannolikt att du skulle kunna få göra det, då det kräver att du köper den absolut dyraste ekonomiklassen som säkerligen är dyrare än att köpa rabatterad business direkt med TAP.
 

RimaZ

Medlem
Lite sidoämne, men om man uppgraderar från plus (Y,H biljettklass) till Executive med pengar, får man då mer poäng till EuroBonus eller man får bara ursprungliga poäng ändå?
 
Toppen