Senaste nytt

Fråga angående Paris CDG T2

micke

Medlem
Reser från CDG T2B med SAS på måndag förmiddag till ARN och har Priority Pass samt SAS Guld.
Jag ser att det finns lounger i T2D samt T2E och undrar om det bara är att ”promenera mellan bokstäverna” eller om det är nån kontroll mellan dessa?
Kanske någon har något tips på vilken som är den bästa för frukost också?

Reser från CDG T2B med SAS på måndag förmiddag till ARN och har Priority Pass samt SAS Guld.
Jag ser att det finns lounger i T2D samt T2E och undrar om det bara är att ”promenera mellan bokstäverna” eller om det är nån kontroll mellan dessa?

Nu får någon rätta mig om jag är helt ute och cyklar men som jag minns det är CDG byggt genom sateliter med egna säkerhetskontroller. Därmed är man låst till den man har avgång från. Som sagt några år sedan jag reste senast men minns att lounge/facilitetsutbudet inte var något att imponeras över.

Du kommer åt denna lounge vid flight med SAS + Priority Pass, även fast flighten avgår från 2B så har det (åtminstone för en månad sedan) gått att kom åt loungen i 2D.
Sheltair Lounge CDG Airport Lounges Terminal 2D Paris Charles de Gaulle

Det är kanske lättare att se vilka bokstäver som ligger nära varandra om man ser en karta:
plan-cdg.jpg

Landside är det inte så långt mellan de flesta bokstäver (2G undantaget). Hyrbilsfirmorna ligger t.ex. "nere på markplan" mellan respektive halva i ovalen, och servar flera olika bokstäver. @Osten verkar bekräfta att det går att ta sig airside mellan just 2B och 2D? Däremot lär du inte kunna ta dig airside från 2B till 2E, eftersom det är på motsatt sida.

Det är kanske lättare att se vilka bokstäver som ligger nära varandra om man ser en karta:
plan-cdg.jpg

Landside är det inte så långt mellan de flesta bokstäver (2G undantaget). Hyrbilsfirmorna ligger t.ex. "nere på markplan" mellan respektive halva i ovalen, och servar flera olika bokstäver. @Osten verkar bekräfta att det går att ta sig airside mellan just 2B och 2D? Däremot lär du inte kunna ta dig airside från 2B till 2E, eftersom det är på motsatt sida.

Tusen tack för vänligheten att posta en karta. Det ger mig lite mer kött på benen. Det borde jag ju kunna leta upp själv men uppskattar verkligen vänligheten att ta sig tid och hjälpa oss.

Toppen