Senaste nytt

Fotbollsresa Manchester till London med British Airways

Sakerhetskontrollen och terminalen utover just loungen ar under all kritik pa T3, men vad kan man forvanta sig nar den delas med RyanAir och andra lagprisbolag.

T1 ar ju inte direkt bra heller, och det nya pafundet med fast track, priority lane samt vanlig kontroll ar valdigt irriterande. For fast track maste man betala, statuspax far priolane tillsammans med rullstolar och barn.

Ska bli kul nar de byggt om flygplatsen, dock tror jag det ar beraknat till ca 2025 eller nagot sadant.

Jag har klagat till både flygplatsen och SAS varje gång jag får gå i "priorty lane", det är ett rent skämt att kalla något "priority" när det nästan alltid tar längre tid än vanliga kön. Att dessutom ha flygbolagen att betala för det.

Det ska göras i faser, jag tror att första bitarna ska göras utvändigt på T2 rätt snart, i höst ska dom börja bygga på plattan och det kan sen fortsätta i princip i oändlighet (allt är designat så att det kan göras i faser baserat på trafikökningar och behov).

Det blir säkert bra till slut, men jag ser samtidigt inte fram emot att tillbringa nästa deccenium arbetandes med en flygplats som inte bara har en marklayout ifrån förra milleniet utan dessutom är en konstant skiftande byggarbetsplats.

Toppen