Senaste nytt

Forhåndsbook mat i SAS GO (short haul!)

Gäller det bara cafe sortimentet blir jag besviken... Typ meningslöst, men tänk tanken att få beställa ur ett större sortiment en låda riktig mat.. Känns som en utopi

Available for purchase when booking a SAS Go ticket on SAS online and travel agents at time of booking, at MyBookings and during check-in until 18 hours before departure.

Du har vel tilgang til bookingene dine fram til 18 timer før avgang? ;)

Ah, läste slarvigt. Bara man kan använda annat kort än vid bokningen, det finns ordentlig mat att beställa även inom Norden och det faktiskt fungerar så kan jag tänka mig att prova detta. Men jag frågar mig ändå, varför inte bara ha ordentliga alternativ i cafesortimentet från början?

Bra, jag gillar.

Jag ser det som positivt och ett steg i rätt riktning. Det står ju uttryckligen "Standard onboard menu is offered in the first launch.", vilket antyder att konceptet ska provas ut innan det utökas.

Förhoppningsvis följs det av:

Möjlighet att beställa Plus-lådan i Minus
Välja låda i Plus
Förbeställa smörgås/sallad i Minus inom Norden
Förbeställa smörgås/sallad i Plus inom Norden

Hur stor sannolikhet tror ni det är att när de väl kommer fram till ens säte är just det man beställt slut eller felaktigt ;) det är ju ändå SAS ;)

Men bra initiativ för att komma ett steg närmre DY!

Det er fine nyheter for alle med matallergier. Det er f eks nå umulig for en Go-passasjer med cøliaki å få mat undetveis, for glutenfritt selges ikke fra menyen. Om man nå kan bestille dette er jo det bare en fordel.

Dersom man ombooker/avbestiller reisen, eller blir oppgradert; vet dere om man da får regundert prisen?

Toppen