Senaste nytt

Folk börjar tröttna på Ryanairs avgifter

Mitt hatobjekt på Ryanair är de som stressar ombord för att sedan sätta på en gångplats, börjar läsa en tidning för att låtsas att de inte ser/hör andra pax med förhoppningen att knipa tre egna säten. Bara för att jävlas har det hänt att jag hoppar in och sätter mig där. Att få tre egna säten på Ryanair är nästan omöjligt då de har väldigt hög beläggning.

Då hoppas jag även att du satte dig på mittensätet och lagt beslag på hela armstödet:D:D:D

Last edited:
Håller med dig, Bryant. Jag flög mycket Ryan tidigare när ekonomin var sämre och jag råkade märkligt nog aldrig ut för någon tilläggsavgift utom kreditkortsavgiften. Flög alltid med enbart handbagage. Det är då ganska lätt att hitta biljetter med dem för under 200 kr Berlin-Skavsta och i stort sett omöjligt att hitta något bolag som kan konkurrera med de priserna.
Flyger jag hellre något annat om jag har råd? Absolut. Skulle jag flyga Ryanair om jag var student igen? O ja.
Det som irriterar mig mest med bolaget är deras oärliga marknadsföring, där de t.ex. skryter om att de slarvar bort så lite bagage. Inte så konstigt när hälften flyger utan bagage pga extraavgiften och när bolaget i sig inte erbjuder flygbyten.

Håller med dig, Bryant. Jag flög mycket Ryan tidigare när ekonomin var sämre och jag råkade märkligt nog aldrig ut för någon tilläggsavgift utom kreditkortsavgiften. Flög alltid med enbart handbagage. Det är då ganska lätt att hitta biljetter med dem för under 200 kr Berlin-Skavsta och i stort sett omöjligt att hitta något bolag som kan konkurrera med de priserna.
Flyger jag hellre något annat om jag har råd? Absolut. Skulle jag flyga Ryanair om jag var student igen? O ja.
Det som irriterar mig mest med bolaget är deras oärliga marknadsföring, där de t.ex. skryter om att de slarvar bort så lite bagage. Inte så konstigt när hälften flyger utan bagage pga extraavgiften och när bolaget i sig inte erbjuder flygbyten.

Angående bagaget.. Dom flyger till små flygplatser där antalet väskor som hanteras inte är så stort och dessutom enkel väg till bagagebandet. Klart det blir få väskor som kommer på vift.

Angående bagaget.. Dom flyger till små flygplatser där antalet väskor som hanteras inte är så stort och dessutom enkel väg till bagagebandet. Klart det blir få väskor som kommer på vift.

...och så kan vi lägga till att dom inte har någon transfer av väskorna heller. Nu kommer jag inte ihåg statistiken, men mot bakgrund av vad vi har räknat upp här, borde dom vara överlägset bäst på att hålla reda på väskorna.

Mina föräldrar bor en kvart från Skavsta och min syster bodde i Reading i närheten av Stansted, så jag har åkt en hel del med dem. Min strategi är att gå in bakre ingången och sätta mig på näst sista raden. Man brukar inte behöva stressa för att få plats där och man kommer snabbt ur planet.

Mina föräldrar bor en kvart från Skavsta och min syster bodde i Reading i närheten av Stansted, så jag har åkt en hel del med dem. Min strategi är att gå in bakre ingången och sätta mig på näst sista raden. Man brukar inte behöva stressa för att få plats där och man kommer snabbt ur planet.

Om läget, för mig, var som det du beskriver så skulle nog jag också överväga Ryanair... 2h total inkl transport vs 8-9h är ju en väsentlig skillnad.

Off topic:
Varför har Skavsta inte en enda reguljär linje någonstans, med t.ex Air Berlin... Om upptagningsområdet är så stort som Ryanair påstår borde det väl hålla med Skavtsa-Dusseldurf för att sedan flyga vidare ut i Europa..

Stansted har ju t.ex Air Berlin till DUS, och Bergamo har Air Dolomiti by LH till FRA

Toppen