Senaste nytt

Flytta till Dubai?

flybob

Medlem
Grattis! Hör av er om fler frågor dyker upp under tiden! Robban
Tack och tack för svar på frågor!

Grattis!
Måste dock ge en eloge för skumpan.. i min mening den bästa champagnen ”money can buy”!
Wow fira med en Selosse, inte illa :)

Kände att det var läge att unna sig lite. Den var inte dum alls.

Grattis till erat val och kommande bröllop. :)
Tror ni får det jätte bra där och hoppas att ni har ngn plan för vad din blivande fru ska sysselsätta sig med.
Är det bröllop om man gifter sig stadshuset på lunchen? Hoppas på ett kul äventyr.

Kul, och grattis
Tack för all hjälp!
 

flybob

Medlem
Att få boende inbakat i lön eller som förmån är ett tips, så du slipper ta hand om den biten själv. Både gällande kostnad och att fixa med hyreskontrakt etc.

X antal hemresor/resor till svergie betalda för att träffa familj.

Kostnad för flytt av bohag eller som jag föredrar, hyr möblerat.
Har du tips på firmor som kan göra detta? Företaget har bett mig ta in 3 offerter, de kommer sedan att betala.
 

nissefalk

Medlem
Har du tips på firmor som kan göra detta? Företaget har bett mig ta in 3 offerter, de kommer sedan att betala.

Nu var det ett tag sedan jag letade efter sådant, då var det gula sidorna som gällde....så, kolla flyttfirmor på hitta.se eller kanske offerta.se, antar att firman din betalar för en 20 fots container så be om quote på det, inklusive packning och upp packning på destination, packa inte själv, jag gjorde det en gång och då gäller inte försäkringen så de packade om de grejer jag redan packat.
 

robertkniv

Medlem
Inte bott där men varit där på tjänsteresa. Ganska mycket dyrare att äta ute som många skriver, dock ungefär lika dyrt som i Stockholm/Göteborg när det kommer till öl/vin. Alkohol säljs bara på hotellrestauranger också.

Upplever också att dom har ganska långa timmar dom jobbar (10+) och en fallgrop som jag tror man lätt kan hamna i om du jobbar med folk i Sverige pga tidsskillnaden. När klockan är dags arr gå hem/sluta jobba i Dubai så ligger Sverige 3h efter. Så det kan vara ett litet tips.

I övrigt så är det som andra säger olidligt varmt stundtals och väldigt fuktigt. Alla åker bild med AC vilket är ett måste, men gör att trafiken blir riktigt tjock i rusningstrafik. Provade att åka kommunalt också, där dom har ett guldpendlarkort så får man sitta i en separat vagn, inte riktigt första klass men definitivt mycket mindre folk och oftast garanterad sittplats.
 
Provade att åka kommunalt också, där dom har ett guldpendlarkort så får man sitta i en separat vagn, inte riktigt första klass men definitivt mycket mindre folk och oftast garanterad sittplats.
Dom har även en del i en vagn som är endast kvinnor. Jag fick vackert flytta mig senast jag var där efter tillsägelse.....
 
Toppen