Senaste nytt

Flytta Eurobonus poäng till andra medlemmar

tycer också det var en lysande ide, men när det framkom det sksll kosta pengar för att föra över poäng faller ju en del. Hade vart bättre med möjligheterna till någon form av family account där man fritt kan föra över poäng. ?!

Överföra 10000 poäng för över 100€ känns ju på tok för dyrt..

Jag personligen tror inte att upplägget med att kunna uppgradera för att hjälpa en medresenär med EB status vid disk kommer att förändras.
Jag tror snarare att de flesta bolag ser detta som en möjlighet att tjäna pengar och ev slippa göra Op ups utan att få någonting för det.

Jag tror i alla fall att tanken bakom möjligheten att flytta över poäng till andra mot ersättning skall ske i god tid före en eventuell resa. Som det är nu med priser så kommer nog inte så många nappa på erbjudandet dock.

Jag kom nyss på att det kostar nästan lika lite/mycket att köpa poäng med United Airlines på kampanj (1.378kr för 10.000miles) än det kostar att överföra redan intjänade poäng på SAS... (1.275kr)

Jag tror de missuppfattade syftet med min SASidea... 500kr för 10.000miles så hade jag nappat iaf.

Haha. Det är ju faktiskt relativt billigt att köpa EB-poäng också, om man jämför med vad de kostar att överföra. Tror det bara är 3x att köpa dem jmf med att överföra dem...

Jag skulle tro att de rent tekniskt drog 20 från dig och 10 från din kollega, dvs han betalade för att du skulle hanma i Y och du för att flytta sista biten till C.

Vi var bokade i Eco Extra och jag behövde 20k men hade bara 17k. Det minsta man kunde föra över var 10k.

Att de fortfarande drygt 1år senare faktiskt inte dragit poängen från min kollegas konto är en annan femma :)

Jag kom nyss på att det kostar nästan lika lite/mycket att köpa poäng med United Airlines på kampanj (1.378kr för 10.000miles) än det kostar att överföra redan intjänade poäng på SAS... (1.275kr)

Jag tror de missuppfattade syftet med min SASidea... 500kr för 10.000miles så hade jag nappat iaf.

Du var tydligen inte nog tydlig med att det skulle vara användbart också . Deras excel-nisse som fimpade champagnen och införde kortavgifter (även på egna branded-kort) läste den först och satte ett bra pris på det hela.

Hittade följande information från SAS hemsida - 20% extra poäng om du gör överföringen innan 12 oktober. :)

2012-09-24 15-28-29.png

2012-09-24 15-28-46.png

• Gilla
Reactions: Gus
Iv used it from my wife to me, easier when we book flights together as she got next to nothing and all the creditcard points accumulate into my account :)

Är det någon som vet om de flyttade poängen har kvar det gamla förfallodatumet, eller om man kan ge poängen längre livslängd genom att flytta dom? Med tanke på priset så borde man ju få ett framflyttat förfallodatum...

Toppen