Senaste nytt

Flytoget inleder samarbete med Eurobonus

Provade appen för första gången den 2/1 fick 100p samma dag, samma den 4/1. Enkelt system som jag alltid kommer använda i fortsättningen. Men SAS flighterna från 2 och 4/1 har jag fortfarande inte fått poäng för.
 
Jag har inte riktigt förstått poängen med att ya flytoget när man kan åka pendeltåget som går nästan lika fort för halva priset. Eller har jag missat något? (Förutom Eurobonuspoängen då)
 

Agö

Medlem
Intressant, detta har jag missat helt. Hur går ofta går pendeln?
Beroende på tid så går den mellan var tionde och tjugonde minut
Oslo - Gardermoen - nsb.no

Det är en mkt lustig story om konkurrens mellan två olika norska departement. Mkt läsvärd artikel nedan.

For første gang taper Flytoget passasjerer - hundretusenvis flere kjører med NSB til Oslo Lufthavn - Aftenposten
Det låter som en sann Norgehistoria!
 
Last edited:

olo

Medlem
Jag har inte riktigt förstått poängen med att ya flytoget när man kan åka pendeltåget som går nästan lika fort för halva priset. Eller har jag missat något? (Förutom Eurobonuspoängen då)
Framförallt är det en poäng om man inte skall till Karl Johan, utan längre ut - till någon destination mellan Oslo S och Drammen. Många företag ligger längs den sträckan, i exempelvis Asker och Lysaker. Att Flytoget tar 60 min och går var tjugonde minut om man åker hela vägen från Drammen är grymt!
Tänk om Arlanda express hade börjat i Södertälje och man hade kunnat passera Stockholm C på ett snabbt sätt utan risk för trafikstörning.

Från Oslo S, ja - det är en bra fråga...
 

Montana

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd med för mig ny information. När man reser biljettlöst dvs när man drar sitt kort direkt vid spärrarna på Gardermoen eller på någon av perrongerna när man ska till Gardermoen så skapar man en profil på Flytogets hemsida för att kunna få kvitto skickat till sig, i profilen kan man även lägga till sitt EB-nummer och man får poäng dagen efter resa. Väldigt smidigt att inte behöva dribbla med biljetter eller köp i appar.
 

PetrelliDK

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd med för mig ny information. När man reser biljettlöst dvs när man drar sitt kort direkt vid spärrarna på Gardermoen eller på någon av perrongerna när man ska till Gardermoen så skapar man en profil på Flytogets hemsida för att kunna få kvitto skickat till sig, i profilen kan man även lägga till sitt EB-nummer och man får poäng dagen efter resa. Väldigt smidigt att inte behöva dribbla med biljetter eller köp i appar.

Det smukkeste ved det her er at points ryger ind på ens Eurobonus account mindre end 1 minut efter billetten er brugt :). Det kunne SAS lære lidt af.
 
Toppen