Senaste nytt

FlyingBlue träff i Stockholm

image-1517619381.jpg

Tårtan var riktigt god.

Trevligt av Air France att bjuda in till detta! Eftersom jag inte vann någon resa så blev det en tidig kväll och med mig hem fick jag choklad och mascara.

Precis kommit hem efter en trevlig kväll på Café Opera. Blandad kompott av människor med både branschfolk, lite media och partners samt Flying Blue medlemmar (på guld och platinumnivå i första hand). Själv hamnade jag med en fot i vardera, i princip samtliga från Air France visste direkt vem jag var och vilken sida jag kommer från. Det är många i branschen som följer vad som händer och sägs här.

Utlottning av biljetter till valfri Air France destination i världen, tjejen som vann fullkomligt skrek. :)

Högsta vinsten var två biljetter till valfri AF destination förutom Tahiti i business. Haken var dock att du var tvungen att resa innan sista december 2013 annars blev det ekonomibiljetter till valfri destination. Otroligt trevligt om man vunnit oavsett klass men jag tycker det är lite snålt av AF att endast skicka vinnaren i C om man reser inom en och en halv månad. Nog kan AF skaka fram C biljetter även nästa år.

Högsta vinsten var två biljetter till valfri AF destination förutom Tahiti i business. Haken var dock att du var tvungen att resa innan sista december 2013 annars blev det ekonomibiljetter till valfri destination. Otroligt trevligt om man vunnit oavsett klass men jag tycker det är lite snålt av AF att endast skicka vinnaren i C om man reser inom en och en halv månad. Nog kan AF skaka fram C biljetter även nästa år.

Jag tycker inte man kan klaga på att de ger bort en C-biljett, även med sådana tidsbegränsningar.

Att kalla det snålt är dagens överdrift. Det är otroligt generöst att skänka bort två C-biljetter till valfri destination (nästan) på en kundträff.

Jag klagar inte och det är en trevlig vinst oavsett klass! Jag tycker ändå att förutsättningarna var lite märkliga.

Jag håller med Bryant. Jättetrevligt att de lottar ut flygbiljetter oavsett klass men antingen ger man bort 2 ekonomibiljetter eller två businessbiljetter. Blir bara jättekonstigt att de är businessbiljetter om du reser inom 1,5 månader efter det blir det ekonomi. Den fina goodwill som AF ger suddas bort när det blir för komplicerat och den som vinner kan snarare känna sig lite lurad även fast man fått ett generöst pris i form av två flygbiljetter till valfri destination.

Toppen