Senaste nytt

Flying from Stockholm to Melbourne or Sydney with EuroBonus

ScumGold

Ny medlem
Hi all,
Apologies for english but its just faster :)
I am obviously an Aussie living in Sweden and now with SAS switching to Skyteam I find it much harder to get to Australia from Arlanda. Has anyone got experience with -Vietnam Airlines and or Garuda?
My wife is hesitant to fly either fo them but that is only because she hasnt heard of them. I know they are pretty okay airlines, but hoping to hear from you guys the same :)

Cheers!

Quick translation if needed :
Jag är uppenbarligen en Aussie som bor i Sverige och nu när SAS byter till Skyteam tycker jag att det är mycket svårare att komma till Australien från Arlanda. Har någon fått erfarenhet av -Vietnam Airlines och eller Garuda?
Min fru är tveksam till att flyga någon av dem, men det är bara för att hon inte har hört talas om dem. Jag vet att de är ganska okej flygbolag, men hoppas kunna höra från er samma sak

Det är många som har flugit dessa bolag nu under 1 miljon kampanjen.
Finns en hel del reserapporter från alla som är ute på dessa äventyr.

Vietnam Airlines kostar 2x poängen så det blir dyrt, men var någon som bokade detta för någon dag sedan till Australien.

You don’t mention if you are looking for award seats or just regular seats. Vietnam airlines doesn’t charge double for revenue seats.

If you’re going with revenue just go with Singapore Airlines. SAS has maintained and deepened their codeshare agreement with them, so you get status benefits and earn points.
Believe status benefits does not (yet?) apply to codeshare SK / SG, EBG travelling to MNL with SK/SG can not choose seats on SG, nor extra luggage allowance.

Trådstartaren frågade inte efter alternativ, utan efter information om de två flygbolagen. Då kanske det är det vi ska "leverera". Jag har flugit med båda, men det är några år sedan sist. Jag har inga dåliga erfarenheter från någon av dem. Det har känts tryggt och säkert. Servicenivån minns jag också som god. Men jag har inga färska uppgifter så förhoppningsvis svarar fler i denna tråden som har nyare erfarenheter.

Toppen