Senaste nytt

Flygvideos på YouTube

På flygforum.se påpekades det att videon är lite märklig. De flyger framåt skymningen, men det syns inga navigationsljus, strobljus eller landningsljus på flygplanet och ingen belysning på följebilen.
Hade dom tänt ljusen så hade flygningen blivit 5 minuter kortare!
Skämt åsido, är faktiskt lite udda. Är ändå stort plan, flygplats med en del trafik… är det videomanipulerat för att se bättre ut, eller har de valt att inte tända för att undvika att blända kamerorna? Låta skymningen skapa magi?

Hade dom tänt ljusen så hade flygningen blivit 5 minuter kortare!
Skämt åsido, är faktiskt lite udda. Är ändå stort plan, flygplats med en del trafik… är det videomanipulerat för att se bättre ut, eller har de valt att inte tända för att undvika att blända kamerorna? Låta skymningen skapa magi?
Låt mig säga så här: jag tycker inte videon ser helt äkta ut. :rolleyes: Och ljusen är inte det enda "skumma": på slutet när alla är glada och gratulerar varandra - inte en enda mobil uppe och förevigar stunden. Kanske var det mobilförbud, men annars ser det ut som en sådan där scen kunde utspela sig för kanske 20 år sedan, inte på senare år.

Låt mig säga så här: jag tycker inte videon ser helt äkta ut. :rolleyes: Och ljusen är inte det enda "skumma": på slutet när alla är glada och gratulerar varandra - inte en enda mobil uppe och förevigar stunden. Kanske var det mobilförbud, men annars ser det ut som en sådan där scen kunde utspela sig för kanske 20 år sedan, inte på senare år.
Efter lite rotande, så verkar det som att FAA inte kräver ljus för prototyper när man flyger dagtid, eller kanske till och med förbjuder dem innan man kommer till nästa fas av certifiering. Rimlig förklaring.

Att folk jublar utan mobiler kan ju absolut vara nåt man filmat i efterhand? Mobilförbud är också en rimlig förklaring till att det verkar svårt att hitta annat material än Hearts egna.

Här är nyhetsbilder från scenen. De är inte filmade av Heart själva:

Toppen