Senaste nytt

Flygskatten nu bestämd

Det är dock inte säkert att flygbolagen sänker priserna även om skatten försvinner, passagerarna kanske vant sig vid högre priser och då tar flygbolagen hem det i vinst istället. SAS till exempel har väl inte haft färre passagerare sedan skatten tillkom?

Just nu tror jag bolagen är i behov av pengarna som tillkommer i kassan om flygskatten skulle försvinna. Pågrund av höga oljepriser och tuff marknad. Men troligtvis blir inrikesbiljetter snäppet billigare.

Just nu tror jag bolagen är i behov av pengarna som tillkommer i kassan om flygskatten skulle försvinna. Pågrund av höga oljepriser och tuff marknad. Men troligtvis blir inrikesbiljetter snäppet billigare.
Precis. Tror inte vi ska räkna med att vi får hem hela summan i billigare biljetter.
Det går ju att jämföra med restauranger när deras moms sänktes, det var inte många som sänkte priserna då.

Jag bryr mig personligen mest om att Stockholms konkurrenskraft stärks genom att Arlanda får tillbaka möjligheten att konkurrera om nya linjer utan straffbeskattning. Lite billigare biljetter är såklart också en trolig bonus.

Jag bryr mig personligen mest om att Stockholms konkurrenskraft stärks genom att Arlanda får tillbaka möjligheten att konkurrera om nya linjer utan straffbeskattning. Lite billigare biljetter är såklart också en trolig bonus.

Med tanke på det politiska läget kan det nog dröja. Det kan ju bli så att den återinförs året efter beroende på vilken regering det blir.

Vi får vänta och se..

Nextjet konkursen, kraftiga nedgångar i inrikestrafiken, flera flyttade IC-linjer. Internationella erfarenheter. Har vi inte varit igenom detta redan jönsson?

Snart ska vi fira istället :D

Toppen