Senaste nytt

Flygsimulator

andreas

Medlem
För er som bor i närheten av Malmö/Köpenhamn, eller ofta befinner sig i närområdet, kan jag rekommendera den nybyggda 737-800 simulatorn hos AVIANS i Malmö. Inte full-motion men mycket realistiskt och välbyggd simulator med en tillhörande liten ”kabin”.

Flög där själv tidigare under våren, ett seriöst och realistiskt upplägg.

Avians Simulation – Autentisk flygsimulering
 

frazer

Medlem
Vilket påminner mig - man borde engagera sig i SweSim. De verkar ha behov av teknikkunnigt folk som kan hjälpa till att hålla deras simulatorer igång.

Du är mer än välkommen! ;) Vi är ett gäng som träffas varje tisdag och meckar, samt ad-hoc när vädret är lite sämre. Finns verkligen något för alla att hjälpa till med, oavsett bakgrund eller förkunskaper.
 
Du är mer än välkommen! ;) Vi är ett gäng som träffas varje tisdag och meckar, samt ad-hoc när vädret är lite sämre. Finns verkligen något för alla att hjälpa till med, oavsett bakgrund eller förkunskaper.

Jag är ju inte bosatt i den delen av landet (eller alls i landet just nu) men ser ut som att det ev. blir lite tjänsteresor till Stockholm framöver, kanske inte jätteofta men någon gång om året. Jag ska försöka ta mig förbi någon gång i framtiden!

Alternativt kanske en filial i Göteborg vore något? ;)
 

agehall

Medlem
Du är mer än välkommen! ;) Vi är ett gäng som träffas varje tisdag och meckar, samt ad-hoc när vädret är lite sämre. Finns verkligen något för alla att hjälpa till med, oavsett bakgrund eller förkunskaper.
Det där var något jag upplevde som lite otydligt förra året då jag gick med. Det kändes som att informationsspridningen till nya medlemmar var minst sagt otydlig. Får väl ta och betala in medlemsavgiften igen och försöka dyka upp någon tisdagskväll då.
 
Toppen