Senaste nytt

Flygresa, Eurobonus, för 2 V44 2022 någonstans varmt

Hej.
Har lovat dottern att vi skall åka nånstans under hennes höstlov som i Göteborg infaller V44.
När vi började prata om detta så ville hon helst åka till Rio, Syd Afrika eller Filippinerna men hennes far har inte lyckats hitta något så nu behöver jag lite hjälp.

Hon har även reviderat sina krav så nu mer är vi klart mer flexibla och kan tänka oss åka i princip vart som så länge som det är: Varmt, Strand och helst ett rimligt, billigt, leverne på plats.
Destinationer som jag kikat på, men misslyckats med att hitta biljetter, är bla: Thailand, Mexico, Syd Afrika, Zanzibar, Filippinerna osv.
Tanken är att flygresan är en stor del av resan men att hon även vill slappa lite på stranden ett par dagar.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg helst men kan i värsta fall tänka mig CPH med.
  2. Var är din destination? Enligt rubrik.
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  4. När vill/behöver du resa ut? 29/10-22 eller senare
  5. När vill/behöver du komma hem? 6/11-22
  6. Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar on site minst.
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Business eller bättre
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? >1.000.000 EB poäng och 2 x 2-4-1 vouchers
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Att ge dottern en rolig upplevelse då hon då precis har fyllt 18 så blir det en extra kul resa för oss.
    • Vill helst undvika >6h stopp/byten om möjligt men annars är byten helt OK.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
Tacksam för tips..

Jonas
 

Davvelavve

Medlem
Cancun eller andra delar av Centralamerika går via LHR - BOG med aviancia och sedan hem med Turkish med något extra stopp i Europa på vägen hem.
 

HenrikAI

Medlem
Utresa:
lördag 29 oktober: CPH-VIE-ADD-MPM

Hemresa:
lördag 5 november: MPM-ADD-MXP-FRA-CPH

Blir lite sent hem dock kanske då ni landar i Köpenhamn på kvällen den 6:e, så ni får nog ta morgonflyget från Köpenhamn till Göteborg.. den här är kanske bättre:

torsdag 3 november: MPM-ADD-FRA-CPH

Alla sträckor i business, de långa delarna med Ethiopian.

Bör vara bra väder, sol och kring 30 grader på destinationen. Stränder finns. Helt okej prisläge också.

Varsågod. :)
 
Last edited:

HenrikAI

Medlem
Ni kan åka till Madagaskar också. Ut från Köpenhamn måndag 31 oktober, tillbaka från Madagaskar fredag 4 november. Business hela vägen, även här med Etiophian på de långa delarna. Lite kort tid på plats kanske, speciellt om ni vill lämna Antananarivo och ta er till kusten.. från tisdag lunch till fredag lunch. Mozambique är kanske ett bättre alternativ då..
 
Last edited:

Piffsan

Medlem
Kanske går att få ihop något till Cancun? Hittar vid en snabb sökning biljetter med TK, tyvärr med 777-300 ut men 787-9 hem. Däremot tänker jag att om man är 18 år så är nog Cancun i sig ganska så coolt att besöka (bortsett från att resa business). Klimatmässigt bör det fungera också, även de södra öarna i Västindien (ABC-islands). Däremot kan både Florida och något söderöver samt Texas ha orkaner då tyvärr.
 
Kanske går att få ihop något till Cancun? Hittar vid en snabb sökning biljetter med TK, tyvärr med 777-300 ut men 787-9 hem. Däremot tänker jag att om man är 18 år så är nog Cancun i sig ganska så coolt att besöka (bortsett från att resa business). Klimatmässigt bör det fungera också, även de södra öarna i Västindien (ABC-islands). Däremot kan både Florida och något söderöver samt Texas ha orkaner då tyvärr.

Cancun är helt klart ett bra alternativ.
Ska kika igen om jag hittar något gångbart.
 
Utresa:
lördag 29 oktober: CPH-VIE-ADD-MPM

Hemresa:
lördag 5 november: MPM-ADD-MXP-FRA-CPH

Blir lite sent hem dock kanske då ni landar i Köpenhamn på kvällen den 6:e, så ni får nog ta morgonflyget från Köpenhamn till Göteborg.. den här är kanske bättre:

torsdag 3 november: MPM-ADD-FRA-CPH

Alla sträckor i business, de långa delarna med Ethiopian.

Bör vara bra väder, sol och kring 30 grader på destinationen. Stränder finns. Helt okej prisläge också.

Varsågod. :)

Tack före detta.
Antar att du varit i Maputo?
Mozambique lockar mig personligen men är lite tveksam på Maputo?
Snabb googling ger att viss försiktighet bör iakttagas on site vid förflyttning och sena kvällar osv.

Hur mycket att det bör man beakta?
 

HenrikAI

Medlem
Mozambique lockar mig personligen men är lite tveksam på Maputo?
Snabb googling ger att viss försiktighet bör iakttagas on site vid förflyttning och sena kvällar osv.

Förstår vad du menar, Maputo är inte en stad man hör så mycket om… men finns ett Radisson och ett par andra hotell vid stranden så era önskemål om värme och bad går att uppfylla utan problem, även om det finns finare stränder på andra platser i landet.

Säkerhetsmässigt är det kanske jämförbart med Sydafrika tänker jag.
 
Ni kan åka till Madagaskar också. Ut från Köpenhamn måndag 31 oktober, tillbaka från Madagaskar fredag 4 november. Business hela vägen, även här med Etiophian på de långa delarna. Lite kort tid på plats kanske, speciellt om ni vill lämna Antananarivo och ta er till kusten.. från tisdag lunch till fredag lunch. Mozambique är kanske ett bättre alternativ då..
Denna har jag försökt boka via SAS Star Alliance sidan men hittar bara ekonomi, kan det vara så att man måste ringa in för att få till C. Får testa ringa i morgon.
 

TP12

Medlem
Denna har jag försökt boka via SAS Star Alliance sidan men hittar bara ekonomi, kan det vara så att man måste ringa in för att få till C. Får testa ringa i morgon.

Verkar bara finns en biljett kvar nu.

upload_2022-9-8_17-33-30.png
 
Toppen