Frågan med en kinesisk resebyrå dock är vilket språk guidningen blir i Nordkorea, kan vara mindre kul om nordkoreanen bara pratar kinesiska.hencjo skrev:Jag är också på. Det vore helfett att besöka Nordkorea. 15 600;- med Korea Konsult från Peking.- Kanske i samband med test av SK997/SK998 till Shanghai?Klicka för att utvidga...
Gnopps skrev:Frågan med en kinesisk resebyrå dock är vilket språk guidningen blir i Nordkorea, kan vara mindre kul om nordkoreanen bara pratar kinesiska.Klicka för att utvidga...
Ok, mitt fel. Trodde det var en kinesisk resebyrå.. Boka på bara då!hencjo skrev:Absolut. Men som jag förstått det är "Korea Konsult" är nordiskt och arrangerar resor för oss här i norden. (Korrigera mig om jag har fel...)Klicka för att utvidga...
TIMATIC skrev:National Sweden (SE)Transit Korea (Dem. People's Rep. of) (KP)Destination China (People's Rep.) (CN)ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOWKorea (Dem. People's Rep. of) (KP)Visa required.TWOV (Transit Without Visa):- There are no TWOV facilities available in Korea (Dem. People's Rep.).Klicka för att utvidga...
Gnopps skrev:Lycka till AHO... ta ett foto på passtämplarna!Klicka för att utvidga...
lnixon skrev:Jag tror att man ska läsahttps://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4487291innan man fascineras allt för mycket av Nordkorea.Klicka för att utvidga...
abacklund skrev:Håller med. Undrar varför Sverige är det enda civiliserade västland som har diplomatisk representation i Nord Korea?Klicka för att utvidga...