Flygplatser med Transit Hotell

• Thread starter Thread starter Johan_Roos
  • Start date Start date
J

Johan_Roos

Guest
Hej, letar genom ett antal flygalternativ CPH-SYD där jag worst case får resa eco.

Det kan då vara skönt "dela upp" resan med en lång transfer 6-9h nånstans där det finns transithotell, dvs inne i flygterminalen för att slippa passkontroller transfer buss etc och istället få vettig sömn.

Har bott på det i Doha flera gånger men Doha-Sydney är ca 15h så hade hellre hittat transfer i Asien nånstans.

Hittade ingen tråd med lista över flygplatser med transithotell. Någon som vet något bra?

Tack på förhand.

Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.

Haneda Airport har ett hotell men det ligger inte airside om du har det som krav.

jumbooze skrev:Haneda Airport har ett hotell men det ligger inte airside om du har det som krav.Klicka för att utvidga...
Ja, helst airside. Minst strul och tid då. Kan va tung immigration ibland. Kina är ju terrible t.ex

fcx skrev:Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.Klicka för att utvidga...
Tack, vet du om Seoul har?

Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.

Johan_Roos skrev:Tack, vet du om Seoul har?Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.Klicka för att utvidga...

Om man söker efter transit hotel så brukar man få mer relevanta träffar.

Johan_Roos skrev:Tack, vet du om Seoul har?Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.Klicka för att utvidga...

Nej, jag känner inte till något airside på ICN. Dock så är det normalt sett ganska smidigt att komma landside och sedan en kort bussresa till Hyatt.

De 10+ gånger jag immigrerat i Seoul på Incheon har det aldrig varit mer än 15 min kö. Så det går rätt kvickt att ta sig till de bättre hotellen landside

Canadien skrev:De 10+ gånger jag immigrerat i Seoul på Incheon har det aldrig varit mer än 15 min kö. Så det går rätt kvickt att ta sig till de bättre hotellen landsideKlicka för att utvidga...
Får försöka hitta mig en Asiana Rutt då.

Tack

jumbooze skrev:Haneda Airport har ett hotell men det ligger inte airside om du har det som krav.Klicka för att utvidga...

Samma hotell har även en airside del på Haneda. Tror inte man kan boka en full natt på det hotellet utan det är per timme. Nyttjade det för en 10h layover på väg till Sydney förra året. Helt ok för att vila ett par timmar.

Martin Gren skrev:Samma hotell har även en airside del på Haneda. Tror inte man kan boka en full natt på det hotellet utan det är per timme. Nyttjade det för en 10h layover på väg till Sydney förra året. Helt ok för att vila ett par timmar.Klicka för att utvidga...
Precis, helt ok hotell airside i Haneda.

20170312_134308-jpg.67328

20170312_134832-jpg.67326

20170312_134837-jpg.67327

Singapore T1 har ett trevligt transithotell med pool!

Sedermera så har även Singapore Airlines helt okej priser till Sydney just nu.

Tonton skrev:Singapore T1 har ett trevligt transithotell med pool!Sedermera så har även Singapore Airlines helt okej priser till Sydney just nu.Klicka för att utvidga...
Singapore har också ett bra transit hotell i Crown Plaza (i T3 byggnaden) som jag stannat många gånger på de sista åren.

Det ligger landside men man tar sig mycket smidigt dit och det brukar inte var några köer för att ta sig in till airside igen.

Nackdelen är kanske att det är lite dyrt, men det beror vilken budget man har.

Back