Senaste nytt

Flygplatser med Transit Hotell

Hej, letar genom ett antal flygalternativ CPH-SYD där jag worst case får resa eco.

Det kan då vara skönt "dela upp" resan med en lång transfer 6-9h nånstans där det finns transithotell, dvs inne i flygterminalen för att slippa passkontroller transfer buss etc och istället få vettig sömn.

Har bott på det i Doha flera gånger men Doha-Sydney är ca 15h så hade hellre hittat transfer i Asien nånstans.

Hittade ingen tråd med lista över flygplatser med transithotell. Någon som vet något bra?

Tack på förhand.

Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.

Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.
Tack, vet du om Seoul har?
Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.

De 10+ gånger jag immigrerat i Seoul på Incheon har det aldrig varit mer än 15 min kö. Så det går rätt kvickt att ta sig till de bättre hotellen landside

• Gilla
Reactions: Pho
Toppen