Senaste nytt

Flygbolags skyldighet vid ändrad tidtabell - missad anslutning

E.K

Medlem
Jag skall flyga med Air China i Business från Tokyo via Peking till Bangkok i början av december.
Flyget från Tokyo går som det skall medans flyget från Peking blivit inställt och nästa flyg går på minuten 8 timmar senare.
Alltså landar jag i Bangkok 8 timmar senare.

Från Tokyo går det 2 st. ANA plan med en halvtimme mellan dom samt ett THAI plan.
Försökte att bli ombokad på någon av ovanstående tre vilket hade gjort förseningen till ca två timmar men Air China vägrar.

Från Peking går det ett Singapore plan ganska exakt den tid Air China skulle ha avgått. Inte ens det var ett populärt förslag.

Kära forum vänner, ska jag fortsätta att bråka med Air Chinas Ryska kundtjänst som har hand om Europa eller vill ni hellre ha en reserapport om Chauffeured Transfer samt Transit Hotel. Och när jag ändå har ångan uppe även boka Transit Lounge som ingår i biljetten.

Air Chinas Conditions of carriage är identiskt med SAS:s förutom EU regelverket.

https://www.airchina.se/SE/GB/conditions/international/

Ni som orkar öppna det och läsa lite noterar väldigt snabbt att kompensationen för en försening på 8 timmar eller mer är minimal, ca 500 SEK!!

Till sist vill jag säga att jag inte accepterat någonting än utan allt är fortfarande öppet för blodiga förhandlingar.
 
Toppen