Senaste nytt

Flygbolaget med bäst extra bagage policy

Hej,

Vilket bolag är bäst om man behöver ta med extra bagage?
Finnair har jag använt förut och där kostar 1 extra 20kg väska 60€.

Finns det några andra bollag som ni vet har liknande?
Jag flyger från Bangkok till Stockholm och skulle behöva ta med mig 2 extra fullstora väskor.

Är det inte viktigare att titta på totalt pris? Jag menar att om bolag A tar 10kr för det extra bagaget men 1000kr för biljetter är det ändå dyrare än bolag b som tar 50kr för bagaget och 500kr för biljetten...

Som Agehall säger. Billiga flygbolag kan ofta ha de dyra bagagepriser. Totalpriset borde vara det du ska titta på.

Tunga saker så kan BA vara bra med obegränsad vikt på handbagage så länge man kan lyfta det själv.

Totalpriset är viktigt. Men förvånansvärt nog så ligger nästan alla stora bolag på samma pris(+-500kr) för en enkelbiljett Bangkok till Stockholm. Så jag har mycket valmöjligheter.

Det svåra är att hitta information om vilka som är billigast när det kommer till extra bagage.
Som sagt Finnair tar 65€ för en fullstor 20kg väska. Kollar jag istället på Emirates så kostar det nästan 1000€ för exakt samma väska. Så det är en enorm skillnad.

65 euro lyder meget billigt. Egypt Air og PIA er meget large med baggage fra BKK. Hvis du har status hos OW (eller *A) kan du tage 20 kg ekstra med hos deres selskaber. Det bedste er at forhøre sig fra check-in staff der ved det. Vietnam Airlines sælger prepaid luggage billigt men da skal du store omveje..Check også SU med prepaid ?

Har för mig att Norwegian tog 300 kronor för en extra väska, 20 kg, från Bangkok till Stockholm. Vet inte om det är samma pris på en tredje väska. Tänk på att även första väskan kostar med Norwegian.

Norwegian brukar även ha bra pris på enkelbiljett om man är lite flexibel med när man åker.

Totalpriset är viktigt. Men förvånansvärt nog så ligger nästan alla stora bolag på samma pris(+-500kr) för en enkelbiljett Bangkok till Stockholm. Så jag har mycket valmöjligheter.
Det är vanligtvis billigare att köpa en tur och retur och vaska hemresan än att köpa en enkelbiljett. Har du jämfört med vad det skulle kosta med en tur och retur?
Norwegian är väl annars ett av få bolag som kränger enkelbiljetter till halva priset mot tur och retur, knappt 2000 kr. Första väskan 300 kr, andra 500 kr för Stockholm-Bangkok. Om det nu bara är väskorna och totalpriset som är intressant.

Toppen