Ja, det kan vara så. Jag hade ett problem nu med en rutt: ARN-MUC-FRA-JFK där de flighterna jag vill ha inte gick på grund av Married Segments. Det här är en cash First där ARN-MUC och MUC-FRA är "J" som är högsta affärsklass samt FRA-JFK är "A" som är rabattera Förstaklass.
Det gick att kringgå eftersom jag är Senator och har garanterat plats i "J".
Alternativet är att leta en extra connection via MUC, VIE eller ZRH. Då kan du besöka en FCL till![]()
Nu tror jag iofs att @Senator försökte boka en A-klass enligt JV-dealen. Har själv haft svårt att få LH-metall på ARN-FRA vid bokande av A-klass vidare och det brukar tyvärr ofta sluta med att man får åka SK-metall för att reda ut det hela(utebliven pick-up med andra ord).Ja @Senator man har avsiktligen lagt in married segments på bonusresor så att folk ska minimera sin tid i First Class Terminal.
Ja @Senator man har avsiktligen lagt in married segments på bonusresor så att folk ska minimera sin tid i First Class Terminal.
Precis, och det drabbade oss förra året. Frågan är hur det är om det samma flighter men vi byter klass från business till first. Kan det ställa till bekymmer?
Ja @Senator man har avsiktligen lagt in married segments på bonusresor så att folk ska minimera sin tid i First Class Terminal.
Fick det bekräftat av en vän som jobbar inom branschen.Har du något fakta som underbygger detta, eller är detta bara veckans nya, konspiratoriska Lufthansa teori?
Fick det bekräftat av en vän som jobbar inom branschen.
Jag tror inte en sekund på det.Fick det bekräftat av en vän som jobbar inom branschen.