Senaste nytt

Flygbolag ni tror ni är ensamma om

Tower Air på 80 talet ARN-JFK.

Mången gång på Bahamasair MIA-NAS eller NAS-domestic.

PanAm börjar väl snart bli unikt också..? Sista gången LHR-IAD 1990.

Transwede ARN-LGW ofta

Royal Nepal mellan HKGX (Kai Tak) och KTM 1989.

Last edited:
Tower Air, jo åkte på en 'charter med dem på åttiotalet (1982?) ARN - JFK t/r. PanAm har jag också flugit en gång, Barbados - JFK, på sjuttiotalet.

Tower air här med. CPH-JFK, de hade ett introduktionserbjudande på 80-talet med hotell mitt på Manhattan i en vecka för 4995 kr. Tråkigt nog blev det ett fel på motorn som tog en dag att reparera. Alla skjutsades in till dåvarande SAS fina hotell mitt i Köpenhamn där det bjöds på middag och övernattning. Dagen efter skjutsades alla till flygplatsen och planet avgick en dag försenat. För detta fick man utan att säga ett ord 1500 kr i kompensation för försening. Så en vecka för 2500 kr, vilket klipp!

Fick flugit ett par turer med FlyMe under deras år från GOT. Var positivt för att vara LCC....Bla GOT-SPU-GOT. Samt GOT-BVA, och även BVA-Stockholm..minns ejom de flög till ARN eller NYO?

I övrigt verkar inte Air Brunei vara nämt, kort hopp KotaKinabalu-Brunei för ett par år sedan med A319.

Även RoyalAirMarocko ATR42 Tanger-Malaga som lite udda rutt.

AirOne när de var partner till Lufthansa, A320 Linate-Cagliari-Linate

Dessa två har jag åkt med, men inte sett än i tråden:
Suckling Airways GOT-SDL-GOT (för Direktflyg)
Dragonair XMN-HKG

Flög Berjaya Air mellan TIO - SZB. Inflygningen mot TIO avslutas med att planet flyger rakt mot en bergvägg och girar kraftigt höger innan man sätter ned maskinen på en superkort bana.

Har endast flugit returen från TIO till SZB. Var en upplevelse det med! :)

Nordic Airlink MD8X. Avbruten landning på ARN och go-around efter en charter till Beograd(!).

Scanair DC-10.

Air 2000 B757 till London.

Jag har flugit med tower air ARN-Miami via Bangor samt flygpendlat med Airborne Sveg-Söderhamn

Mvh/Jaws

Detta är kul, tråden har friskat upp mitt minne! I juli 1987 var jag med min dåvarande fästmö i New York en vecka. Det var ett lågprisbolag som flög B747 CPH-JFK. Biljetten kostade ca 2000 kr T/R. Hela nedre däck var economy, minns att jag satt ganska trångt på rad 2 med fönsterplats. Om det fanns någon "komfortklass" på övre däck minns jag inte. Flygbolagets namn hade fallit i glömska tills jag fick se denna tråd, Tower Air.

Toppen