Senaste nytt

Flygbolag ni tror ni är ensamma om

Har provat Iran Air och PIA för många år sedan (innan jag blev en medveten resenär)
men framförallt PIA kommer jag nog att undvika för all framtid. Det var säkert tio pax
som talade i mobilen under take-off från Karachi..

Glömde nämna en riktigt gammal favorit: British Caledonian som senare hamnade i BA.
De flög London - Kano - Gaborone, vilket var en något udda rutt men man slapp byta i
JNB.

Last edited:
Interflug mellan Warsawa och Berlin Shönefeldt tidigt 80-tal. Skräckupplevelse med Tupolev i halv storm och åska. Enda gången som jag i ren glädje applåderat efter landning ( det gjorde hela kabinen).

Last edited:
Scanair har inte nämnts, likaså Premiair. Dessa var Vingresors charterbolag under 60-90 talet. Idag heter bolag Thomas Cook Airlines Scandinavia. Har dock under alla år kört med samma IATA prefix- DK
Har även flugit med Monarch airlines mellan Lanzarote-LGW för några år sedan. Var i en gammal, trång och sliten A300.
Mellan Canarias har det blivit Binter Canarias och deras ATR-72

Cebu Pacific, MNL-TAC, MNL-KLO
Philippine Airlines, MNL-TAC
Air Philippines, MNL-OMC, dessa flighter var f.ö med gamla bekanta DHC 8-400
Zest Airways, MNL-TAC

Kulula(.com) mellan Cape Town och Lanseria (ligger utanför Johannesburg, hyfsat nära Pretoria och är en privatägd flygplats)

Tack Jacob

Kom på att jag för några år sedan flög med SyrianAir från Athen till Stockholm... en annorlunda upplevelse. Folk släppte sitt skräp rätt ner på golvet utan att bry sig.

Toppen