Senaste nytt

Flygbolag du har flugit med för sista gången

Skriv gärna en kort förklaring. Jag börjar:

Jet Time - uråldriga 737or och de hårdaste landningarna jag har upplevt.
Airfrance - litar inte på säkerheten
Wings Air - litar inte på säkerheten

Följdfråga: Om du bokat en biljett med SAS och när du kommer till gaten visar det sig vara en inhyrd 737 från Jet Time, skulle du strunta i att åka då eller gäller det bara att försöka undvika bokningar hos bolagen?

Eurowings/Germanwings. Inte jättedåligt i sig, men för oss bosatta i Tyskland är detta bolag det enskilt största hotet mot poängsamlande och statusflyg, med andra ord allt skoj som bc.se går ut på.

Ryanair.
Idioti när det är till sin spets, ett exempel av flera (trots endast 4 flighter med dem). Flög från Edinburgh till Skavsta, mannen innan hade en kabinväska minst dubbelt så stor som min. Han pressade ner väskan i deras stålbåge och fick ok på den fast den egentligen var för stor och fastnade så det tog en bra stund att få loss den.
Jag gick bara förbi och tjejen (vars enda jobb är att kolla handbagage hela dagarna) blev helt rabiat och började skrika som ett psykfall. Körde ner väskan som är flera cm under deras mått i bågen och hon muttade något ohörbart och lät mig gå på till slut.
Sen det eviga tjatet om lotter etc... vet inte om de slutat med det, men kommer aldrig ta reda på det heller.

Följdfråga: Om du bokat en biljett med SAS och när du kommer till gaten visar det sig vara en inhyrd 737 från Jet Time, skulle du strunta i att åka då eller gäller det bara att försöka undvika bokningar hos bolagen?

Nej, jag skulle förmodligen inte strunta i att åka. Men jag hade lämnat in ett skriftligt klagomål till SAS efteråt. Fattar inte varför SAS riskerar att smutsa ner sitt rykte genom att samarbeta med detta bolag. Skulle aldrig nånsin boka en flight med Jet Time som känd operatör.

Som svar på ovanstående har jag inget större emot Ryanair. Har gjort ganska många flighter, speciellt när Säve fortfarande var en aktiv flygplats. Visst, man får ha bra koll på deras ganska udda regelverk, men för övrigt har det för min del fungerat klockrent. Skulle däremot passa mig för att boka Ryanair om jag hade en anslutning.

Toppen