Senaste nytt

Flygbiljett - Vi har separerat.

Vill aldrig se henne igen, så nej. Men tack ändå. Har avbokat biljetten. Hon betalade sin del av biljetten, så hälften fick jag tillbaka. Men man får lära sig till nästa gång!

Fan, visste inte det. Du ska alltid vara så smart =). Skall tänka på det till nästa gång!

Fast då får du boka via resebyrå och det vet du vad (en del på) forumet tycker om... ;) För övrigt är väl separation förhoppningsvis inte något du sysslar såpass regelbundet med - men det är bra att veta om Tickets försäkring om man bokar långt fram i tiden och man har på känn att något kan hända. Hoppas allt det praktiska löser sig på bästa sätt.

image.jpeg Ha!

Jag är påväg till Asien och australien. Drar dock inte förrän i Oktober men längtar ändå. Blir borta 4 månader. Vill vänta pga det dåliga klimatet. Kommer jobba tillfälligt på en annan ort tills oktober, då vi båda jobbar på samma ställe. Livet går vidare!

Vill aldrig se henne igen, så nej. Men tack ändå. Har avbokat biljetten. Hon betalade sin del av biljetten, så hälften fick jag tillbaka. Men man får lära sig till nästa gång!
Fick du några pengar tillbaka när du avbokade biljetten? Annars hade jag inte avbokat. Det finns ju alltid en liten chans att Thai typ strejkar och att du då får tillbaka pengarna. Eller att de ändrar restiderna så de ej passar dig och du på så sätt kan kräva pengarna tillbaka. Eller att du blir sjuk och inlagd på sjukhus och således får ett läkarintyg och kan ställa in resan på det sättet.

Jag försöker inte strö salt i såren utan vill bara ge lite tips.

Om du vill fortfarande åker kan du be THAI att ge dig och din ex olika PNR. Då spelar det igen roll om du åker och hen inte
Men spelar det någon roll om bara en utav de åker? Om bara @Insomnia hade kommit till incheckningsdisken och inte partnern så hade det väl varit okej?

Det KAN strula om en av passagerarna inte dyker upp som är på samma PNR. I synnerhet gäller det vid ombokningar då man vill åka olika tider men även vid automatcancelleringar på grund av att passageraren inte dyker upp. Skulle ta det säkra för det osäkra i det fallet och separera biljetterna till olika bokningar.

Fick du några pengar tillbaka när du avbokade biljetten? Annars hade jag inte avbokat. Det finns ju alltid en liten chans att Thai typ strejkar och att du då får tillbaka pengarna. Eller att de ändrar restiderna så de ej passar dig och du på så sätt kan kräva pengarna tillbaka. Eller att du blir sjuk och inlagd på sjukhus och således får ett läkarintyg och kan ställa in resan på det sättet.

Jag försöker inte strö salt i såren utan vill bara ge lite tips.

Men spelar det någon roll om bara en utav de åker? Om bara @Insomnia hade kommit till incheckningsdisken och inte partnern så hade det väl varit okej?

tack, tänkte som du men samtidigt ville jag bara ha bort skiten så att slapp tänka än på det. Jag fick pengar från min fd för hennes del, men min del förlorar jag.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen