Senaste nytt

Flygbiljett från Arlanda till Narita

En liten fråga till er som reser mer än mig.
Vid en resa från Arlanda till Tokyo Narita med mellanlandning i Helsinki,
får jag en biljett på Arlanda som gäller hela vägen eller får jag en för resan till Helsinki och sen en för Helsinki till Tokyo Narita?

Undrar mest eftersom det hela är en överraskning och personen som ska få den inte kommer att få veta vart vi ska som slut destanation förens vi är inne på arlanda.

• Gilla
Reactions: Gus
Se till att du checkar in online åt hen

Boardingkorten på Finnair skrivs ut var flygning för sig, dvs ett papper för sträckan ARN-HEL och ett för HEL-NRT.

Ge hen pappret för första benet behåll andra pappret själv. Obs! Du måste ha tillgång till hens passuppgifter för att detta skall lyckas och ni skall inte checka in baggage för då avslöjas destinationen.

Se till att du checkar in online åt hen

Boardingkorten på Finnair skrivs ut var flygning för sig, dvs ett papper för sträckan ARN-HEL och ett för HEL-NRT.

Ge hen pappret för första benet behåll andra pappret själv. Obs! Du måste ha tillgång till hens passuppgifter för att detta skall lyckas och ni skall inte checka in baggage för då avslöjas destinationen.
Ja det var så här jag trodde att det skulle vara, en biljett ARN-HEL och en HEL-NRT.
Då behöver hen bara få ARN-HEL biljetten för att komma in på ARN och om hen råkar läsa den innan så förstörs inte allt i förtid.
Tanken var att jag ska ta hens pass och bagage och lämna in allt medans hen får stå och vänta utanför så hen inte ser något.

Ja det var så här jag trodde att det skulle vara, en biljett ARN-HEL och en HEL-NRT.
Då behöver hen bara få ARN-HEL biljetten för att komma in på ARN och om hen råkar läsa den innan så förstörs inte allt i förtid.
Tanken var att jag ska ta hens pass och bagage och lämna in allt medans hen får stå och vänta utanför så hen inte ser något.

Tror att check-in personalen vill se hen och att hen ser ut som i henoms pass... Tror det kan vara lite svårt att hen inte personligen står vid incheckningsdisken tyvärr. Speciellt om destinationen är ett annat land...

Toppen