Senaste nytt

Flyga Stockholm-New York-Columbus, Hur lång tid tar transit?

tjänar man något på att bara ha handbagage eller är det samma tidsmässigt?

det beror på hur lång tid det tar i immigrationen. Men från dörren öppnades till jag var på Manhattan på Waldorf via AirTrain och NYC Subway Line E tog den under en timma senast med handbagage :) Så svaret är JA om det går snabbt i immigrationen annars likgiltigt...

Airtrain är bästa alternativet (och gratis inom JFK), det finns skyltar mot detta när du kommit ut från tullen. När du är vid perrongen på Airtrain så finns det skärmar som visar åt vilket håll det ankommande tåget går, nästa stopp ska vara T8 så är du rätt, annars väntar du på nästa tåg. Brukar även finnas personal på perrongen att fråga. Tågen går ofta, typ var 7:e-10:e min.

äch vi chansar kör väska och allt, sen är det bara pinna på när dörren öppnas, är det kaos får man väl fråga någon om lite hjälp för snabbare access, borde ju inte ta år att få väskan. fast usa är ju kända för att göra allt lätt krångligt!

Det där med QuickConnect kan jag bara passa på att bekräfta. Det delades ut till de som hade korta anslutningar när jag kom med SN till T1 för några veckor sedan. Men det är ju inte säkert att alla terminaler har det heller, men där och då fanns det. Man blev ju avundsjuk på hur mycket snabbare det gick för dem...

Erik, kul att du kan bekräfta att dessa finns. Kanske det är flygbolagsspecifikt? SN använder T4 eller? Jag har landat 3 gånger på JFK med BA på T7 och inte hört om detta. Sedan har jag svårt art tro att någon med 2:30t skulle kvalificera som "QuickConnection" men det är alltid ok att fråga :)

SN använder T1. Har inte varit på JFK någon annan gång, men det var tydligt skyltat för QuickConnect-pass-innehavare vid CBP, så det måste vara någonting som åtminstone är i system på T1.

Nu lyssnade jag tyvärr inte så noga när de ropade ut vilka det var som kunde få dem, men 2:30h var definitivt utanför ramen. 1-2h tror jag gränsen låg vid någonstans.

Toppen