Senaste nytt

Flyga runt midsommar

chris

Medlem
Hej,
Tänkte åka ner till Italien dagen innan midsommar. Men upptäcker att det är väldigt dyrt. Reser verkligen så många utomlands vid midsommar? Eller tror ni att priserna kommer att gå ner i mars/april? Hade ni bokat nu? Brukar inte åka i juni, så lite dålig koll. Men nu är juli-aug-priserna mkt billigare än juni, trodde det skulle vara tvärtom.

Jag har åkt på själva midsommar aftonen till Finland och Tyskland och det var inte så farligt dyrt när man bokade någon månad innan med SAS.
Flera gånger billigare vad en inrikes biljett hade kostat runt den helgen!!
Hur ser det ut med dom övriga i alliansen, tar för givet att du stirrar dig blint på vad SAS erbjuder för priser eftersom var tråden startats.

Det låter lugnande! Nu kostar det 2600kr enkel ner, vilket känns ganska mkt. Jag har ju främst kollat SAS men även andra bolag, lika dyrt där.
Men jag kanske borde ha is i magen och avvakta

Jag har inte så bra koll på priserna till Italien men till Spanien brukar priserna sticka iväg en del kring midsommar. Min uppfattning är också att det blir dyrare ju närmare inpå man bokar.

Google Flights' utforska resmålen med specifika datum brukar fungera bra för att hitta alternativ. Finnair till Venedig 18 juni för 1240kr tex. Glöm inte att rulla över flygplanen utan etikett.

Tror inte det blir billigare att boka närmre inpå. Lite som 23:e och 24:e december, alla vill resa dagen innan samtidigt som antalet flighter är färre på midsommarafton (vilket kan öka priset även då).

Edit. Generellt sett, inte specifikt för resor till Italien.

Toppen