Senaste nytt

Flyga och samla poäng till/med infant

Spenlol

Medlem
Hej

Hur ska man tänka med den mindre versionen av sig själv.
Kan man själv "ta" hennes eventuella poäng för flygningen eller ska man sparka igång ett eurobonus åt henne också?

Får dom ens vettiga poäng på flygningen innan 2 års? (det är väl efter det man bokar egen stol tänker jag)?

Hur har ni andra gjort med sånt här?

/Eric

Om du inte köper någon stol till din infant får hen inte heller några poäng. Men om du köper en stol, är det fortfarande så att man bara kan registrera eurobonus i eget namn, du får i så fall skapa ett eget konto till din infant och sedan betala för att föra över poängen till dig. Tidigare fanns familjekonto där poängen kunde föras över till dig utan kostnad, med det är tyvärr ett minne blott.

Vi skaffade egna konton till våra barn (över 2år). Det blir en hel del poäng som samlas där. Jag ser det som en backup att kunna köpa poäng om jag saknar. Priset för överföring är 0.05kr/ebp. Bättre än de flesta erbjudanden.

Kom ihåg att första året man är medlem kan man inte föra över poäng till någon annan.

British Airways har familjekonto. Jag har flyttat all privat revenue med familjen till OneWorld tills SAS har fixat detta.

Familjekontot hos BA är bra! Flyger man *A så är kanske M&M ett bättre alternativ
då poängen inte går ut efter 36 månader (?) utan ackumuleras till dess man fyller
18 år (om jag minns rätt). Sen behöver man bara göra någon flight per år för att
hålla poängen aktiva. Kör den varianten med dottern då vi flugit en del LH/SK.
Hon kan snart ta en long-haul i F för sina miles.

Toppen