Senaste nytt

Flyga med barn på Qatar

Du skal ikke vælge baby meal til dig selv - det tror jeg ikke du bliver glad for :)

Når baby er booket som infant burde de helt automatisk sørge for infant mad. Hvis du vil være helt sikker så ring til dem!
Jo man ska tydligen boka baby meal till sig själv! Jag ringde till qatar idag och de sa att det är så man ska göra. Om jag inte bokar baby meal till mig så får barnet ingen mat fick jag lära mig.

Jo man ska tydligen boka baby meal till sig själv! Jag ringde till qatar idag och de sa att det är så man ska göra. Om jag inte bokar baby meal till mig så får barnet ingen mat fick jag lära mig.
Det låter galet. Om du är vegetarian då? Du kan ju bara göra ett val per person...

Oavsett så ligger infant i bokningen och då blir det barnmat till infant,
Inte enligt personen i kundtjänst. Han sa att man måste aktivt beställa ett baby-meal, annars blir infant utan. Huruvida det stämmer vet jag inte men det står såhär på Qatars hemsida. "Please make sure to order a kids’ meal for your child when booking your ticket."

Inte enligt personen i kundtjänst. Han sa att man måste aktivt beställa ett baby-meal, annars blir infant utan. Huruvida det stämmer vet jag inte men det står såhär på Qatars hemsida. "Please make sure to order a kids’ meal for your child when booking your ticket."
Ok men på många andra bolag ingår infant meal automatiskt. Barnmåltid "kids meal" däremot är en annan sak. Kids meal tolkar jag som måltid för barn från två år och uppåt.

Då bara måste du använda lunchlådan på jobbet. Och lägga upp en bild här!
Young Travellers | Qatar Airways Global
IMG_1672.JPG
Annars står det att det inte går att förboka baby meal?
Qatar Airways
IMG_1674.JPG

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Då bara måste du använda lunchlådan på jobbet. Och lägga upp en bild här!
Young Travellers | Qatar Airways Global
Visa bifogad bild 57854
Annars står det att det inte går att förboka baby meal?
Qatar Airways
Visa bifogad bild 57855
Det gör jag gärna, de där lådorna var ju riktigt häftiga!! :)

Det du länkade till gäller British Airways, inte Qatar Airways.

VI får se nästa vecka vad det blir för mat för mig och dottern, det blir spännande! :p

@Gus jag har aldrig flugit med Qatar, men skippa baby meal och ta med sådant ni vet att hen gillar.

Iofs skulle jag vilja ha boxen :).

Toppen