Flyg till USA i April?

havregoat

New member
Hej,

Jag skulle behöva ta mig till USA i April! Jag har amerikanskt medborgarskap och kommer därmed in men vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit.

SAS verkar ha ställt in även flighten till EWR som skulle gå tre gånger i veckan. Går det att ta sig till London och vidare med United? Nån som vet?

Kan du vara lite mer specifik? Antar att inte vilken destination i usa som helst är good enough..

I rådande situation är jag nöjd med att ta mig till USA för att boka en domestic flight men drömmen hade varit direkt till SFO/LAX.

Förstår inte riktigt. Du bokar väl bara en biljett? Finns flera bolag som kör efter påsk, tex BA via London eller KLM via AMS.

Flights

Tips är att hålla sig uppdaterad på alla förändringar med hjälp av Airlineroutes:

Airlineroute | Routesonline

Ah, tack för tipsen!

Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?

Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?

havregoat skrev:Ah, tack för tipsen!Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?Klicka för att utvidga...
Du kommer vid incheckning behöva visa att din slutstation inte är Danmark. Kan vara parkeringskvitto, tågbiljett, flyg vidare etc.

havregoat skrev:Ah, tack för tipsen!Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?Klicka för att utvidga...
Exemplet ovan med Köpenhamn-Amsterdam-Los Angeles var bara ett exempel. Det går att hitta exempelvis Stockholm-Amsterdam-Los Angeles också.

Hachans skrev:Du kommer vid incheckning behöva visa att din slutstation inte är Danmark. Kan vara parkeringskvitto, tågbiljett, flyg vidare etc.Klicka för att utvidga...

Har danskarna lättat på kraven? Det har ju varit förbjudet att resa in i Danmark (t.ex. över bron) för att flyga från Kastrup.

marbe166 skrev:Har danskarna lättat på kraven? Det har ju varit förbjudet att resa in i Danmark (t.ex. över bron) för att flyga från Kastrup.Klicka för att utvidga...
Men de tillåter väl fortsatt transfer på flygplatsen.

marbe166 skrev:Har danskarna lättat på kraven? Det har ju varit förbjudet att resa in i Danmark (t.ex. över bron) för att flyga från Kastrup.Klicka för att utvidga...
Frågan jag svarade på gällde om man får resa till Kastrup utan transfer till Sverige.

Nej, du får inte resa ut från Kastrup vad jag vet.

fcx skrev:Men de tillåter väl fortsatt transfer på flygplatsen.Klicka för att utvidga...

Just det

If you are travelling to or from Denmark | | Danish police

Can I transit through a Danish airport?t

Yes, travellers and airline personnel can transit through Danish airports.

The transit must be completed without undue delay.

Persons wishing to enter Denmark during their layover in transit to their home countries must meet the requirements for qualifying as a worthy purpose

Back